Bompan skrev:
Ett annat sätt att spara tid är att inte bry sig om att putsa silvret i lådan utan använda rostfritt... 8)
Jovisst kan man det och jag gör det nästan alltid ...men...ibland...någon gång då och då...smäller det till ordentligt i festsinnet och det är faktiskt jättekul att duka med det gamal ärvda silvret.. 8)

och tyvärr är det ju så att ju mer det ligger desto mer att putsa bort.. :-/

Nu har jag putsat fönster med tidningspapper...(och visst tyckte jag mig se en granne skaka huvud och himla med ögonen ) Men men mina vänner det funkade jättebra...spraya vatten torka med blaskan och SÅ rent det blev... :D Tack för ett jättebra tips....

Prova med silver tips, man behöver faktiskt inte putsa ;D

Det är bara att lägga silvret i salt och folie blandningen, skölja och torka av. Jätte lätt ;D ;D ;D ;D

Idag blir det fönster putsning ;D ;D

Ok jag skall pröva silvetipset...men ska/måste det vara en glas-skål.... ??? går det inte med vadomhelst eller.... :-/ ( har lite ont om stora glasskålar som säkert tål hett vatten... och hur länge skall det ligga...syns det när det är färdigt... :D

Och så kommer ett "himla bra" tips hur du blir av med maskrosorna i gräsmattan ( dock ej så miljövänligt)...ta vanligt hushållssalt ca en kaffesked rakt ner i plantan...det är ett litet pyssel om du har mycket rosor.. ;) Men efter någon dag återstår bara en brun fläck av maskrosen och efter ytterligare någon dag är den helt borta....

Salt i jorden det var väl så man gjorde förr om man ville hämna någon familj. Man saltade jorden för att göra den omöjlig att odla på.

efter någon dag återstår bara en brun fläck av maskrosen och efter ytterligare någon dag är den helt borta....
Hm låter nästan lite otäckt... mördare på nåt vis :-/ Ett annat tips är att häcka mindre på forumet och gräva upp dom ;D

Dom dör när du gräver upp dom också Lajban...promise.. ;) och idag är chefen på tjänsteresa så vart skall man annars häcka om inte här.... :-X 8)

Jonas_O skrev:
Salt i jorden det var väl så man gjorde förr om man ville hämna någon familj. Man saltade jorden för att göra den omöjlig att odla på.
Kanske något för tråden om elaka o knepiga grannar.. ;)..jag antar dock att det handlar om större mängd salt...vad jag tipsar om är alltså "mycket" lite..totalt kanske nån halv kaffekopp eller så helt beroende av mängden maskrosor...

Salt är jättebra mot ogräs. Och mot all annan växtlighet också. Jag tycker det var ett ganska dåligt råd.

Möjligtvis (men fortfarande mycket tveksamt) kan man använda salt på stenläggningar för att slippa växtlighet mellan stenarna. Men då är ättika ett bättre alternativ.

Lill skrev:
Ok jag skall pröva silvetipset...men ska/måste det vara en glas-skål.... ??? går det inte med vadomhelst eller.... :-/ ( har lite ont om stora glasskålar som säkert tål hett vatten... och hur länge skall det ligga...syns det när det är färdigt... :D
Jag använder pyrex formar i glas. men du kan prova med något annat.
Du kommer att se efter en liten stund hur dom börjar att blänka ;D ;D

Ta dö på maskrosorna ???

Jag använder den i salladen ;D ;D ;D

Maskrossallad är det bästa jag vet 8)

Maskrossallad är det bästa jag vet
jaså... om man läser gasspistrådarna skulle man kunna tro att du lever på grillad kyckling å pomfritt ;D

Lill skrev:
Jag har hört att det funkar i vanliga diskhon oxå! Bara att dra ur proppen när det är klart.

Ang. ogrästipset:
Spridning av salt förstör vårt grundvatten! (Jag gillar inte saltade vintervägar heller förresten-sänk farten när det är halt!)

/Ulle

Misse_o_Mojje skrev:
Jag har hört att det funkar i vanliga diskhon oxå! Bara att dra ur proppen när det är klart.

Ang. ogrästipset:
Spridning av salt förstör vårt grundvatten! (Jag gillar inte saltade vintervägar heller förresten-sänk farten när det är halt!)

/Ulle
Håller väl med om det....jag gillar heller inte salt...men någon gång..äääähäuuuummm..har jag väl slängt lite på nån maskrosa det måste ju erkännas.... 8) Och ja jag vet att det är/var dumt men men dör gör dom ju....Men okei då glöm detta tips och ät eller gräv upp maskrosorna... :)

General Failure skrev:
Salt är jättebra mot ogräs. Och mot all annan växtlighet också. Jag tycker det var ett ganska dåligt råd.

Möjligtvis (men fortfarande mycket tveksamt) kan man använda salt på stenläggningar för att slippa växtlighet mellan stenarna. Men då är ättika ett bättre alternativ.
Det handlade inte om att vräka ut salt GF utan lite mer år dutt dutt hållet...och absolut bara i maskrosen...Men som sagt tidigare jag tar tillbaka detta tips häll INTE salt på maskrosorna.... :-X

Men men lägg heller inget salt på betongsten...det fräter sönder dom.... :-/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.