3 398 001 läst · 18 274 svar
3398k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
En sak min CNC är riktigt fin för är att göra exakta och fina fräsmallar. Gjorde dessa två idag till ett vägghängt skötbord jag håller på med.
Jag låter cncn fräsa ungefär 6mm djupt, sedan sågar jag mitt i kerfen från frässtålet med bandsågen och avslutar med att fräsa bort det kvarvarande med ett frässtål i fräsbordet. Sparar mycket tid jämte att låta min stackars hobbycnc jobba ihjäl sig.
Sedan har man fräsmallar klara för användning.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skötbordet tar sig... man måste ju älska hobbyskivorna ) urtaget är för spolknappen för den ska ovanför toaletten.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Mekat bandsåg; lagat spänningsmekanism och övre bladguide. Justerat bordet i våg och bladguiden i lod (efter ca 100 iterationer). Bombarderat gummit. Nu återstår att göra ett runt ilägg av alu och några anhåll men det blir imorgon, får vara nöjd såhär 😴
Redigerat:
Staplat om lite ved, efteråt kliptes gräset, studsmattan monterades ner och gårde röjdes allmänt upp, men det syns inte på bilden så det får ni föreställa er.
Dammsäkrar min svets lite mera genom att lägga luckor över kontrollerna, även intaget ska få en lucka som får va stängt då svetsen inte är i bruk. Det här biltema plastglaset var inte bästa materialet, väldigt skört efter man bockat det.
Dammsäkrar min svets lite mera genom att lägga luckor över kontrollerna, även intaget ska få en lucka som får va stängt då svetsen inte är i bruk. Det här biltema plastglaset var inte bästa materialet, väldigt skört efter man bockat det.
Najs!
Stor bil för att hämta liten skena hade alltså inte gett samma tillgång till frisk luft, ditt upplägg känns optimalt ur både ett ekonomiskt och friskvårdsperspektiv. Sunt i alla avseenden helt enkelt.
Grattis!
//Ronnie
Stor bil för att hämta liten skena hade alltså inte gett samma tillgång till frisk luft, ditt upplägg känns optimalt ur både ett ekonomiskt och friskvårdsperspektiv. Sunt i alla avseenden helt enkelt.
Grattis!
//Ronnie
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Jag tog mig upp ur sängen idag med. Börjar jag gå in i väggen? Småpular idag med lite sånt där som bara ligger. Sätter någon list, surfar lite, plockar reda på lite verktyg, äter lite, klappar katten, spolar av gräsklipparen mm
Ska inte göra något jag inte vill idag och ska absolut inte stressa.
Oftast stressar jag upp mig innan det ens finns stress att stressa om. Egentligen var det väl skitsamma om jag spolar av gräsklipparen imorgon?
Ska inte göra något jag inte vill idag och ska absolut inte stressa.
Oftast stressar jag upp mig innan det ens finns stress att stressa om. Egentligen var det väl skitsamma om jag spolar av gräsklipparen imorgon?