Skall testa lite till på min. Den funkade som sagt klanderfritt i en vecka - sen bytte jag batteri i fibaro rörelse/temp/luminans givaren som hade dött, efter det började nexan strula igen. Har plockat ur batteriet igen och skall starta on bridgen ikväll och följa upp om det är fibaron som får den att spåra ur.
 
Är det någon som kör Fibaro double switch? (Eller nå liknande Z-wave double) Man ska kunna styra 2 belysningar, blir det 2 separata on/off knappar i appen då man lägger till Fibaro med double switch till bridgen?
 
Kopplade idag in min Bridge(+) och hoppades på att komma igång lite under kvällen. Men jag känner mig lite vilse då ni pratar om aktivitetsloggar och automation varav jag hittar noll i appen. Beror det på att jag kör Android eller är jag dum?
Lyckas inte ens lägga till de enklaste stickproppsbrytatna då den inte får svar när den försöker para med enheterna...

Vad gäller sensorer så är resultatet det samma. Hittar en av mina temp/fuktgivare men i appen får den inga värden vilket den får i webgränssnittet.
 
Androidappen är tyvärr riktigt dålig
 
Gotte006 skrev:
Är det någon som kör Fibaro double switch? (Eller nå liknande Z-wave double) Man ska kunna styra 2 belysningar, blir det 2 separata on/off knappar i appen då man lägger till Fibaro med double switch till bridgen?
Jag har motsvarande från qubino och ja, man får separata knappar för kanalerna.
 
TeroM skrev:
Jag har motsvarande från qubino och ja, man får separata knappar för kanalerna.
Toppen, är det nå större skillnad på fibaro vs cubino?
 
Nån som har plugin till vägguttagen kopplat till bridgen ?

Vilken har ni ? Mina funkar inte att lägga till. Kanske har nå gamla
 
Mick3 skrev:
Nån som har plugin till vägguttagen kopplat till bridgen ?

Vilken har ni ? Mina funkar inte att lägga till. Kanske har nå gamla
Har Everspring, z-wave, funkar bra med bridgen.
Dina gamla, z-wave eller Nexa 433 MHz?
 
Nexa
Anlita plugin som man köpte i typ 3 pack
 
Mick3 skrev:
Nexa
Anlita plugin som man köpte i typ 3 pack
433 MHzi så fall skulle jag tro. Är det modeller där man valde husnummer med två rattar funkar dom inte, endast självlärande modeller funkar med bridgen. Kan även vara slut på minnesplatser i pluggarna, kolla i manualen hur du nollställer.
 
Mick3 skrev:
Nexa
Anlita plugin som man köpte i typ 3 pack
Det var inte Jula Anslut?
 
Hand håller en Nexa trådlös av/på-strömbrytare med EU-kontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Testa att radera alla minnen

Illustration som visar processen för att återställa en fjärrkontrolls minne genom att koppla ur och sätta i mottagaren samt trycka på en knapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag installerade en fibaro fgs-223 till min fasadbelysning igår.
Precis som du säger så finns det en huvud switch och sen även 2st separat i appen.
MEN, jag har även 2st switchar som ligger under dimmer? :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.