D09
Strip skrev:
Ska du inte skyffla omkring massa gigantiska filer kommer du leva gott med 100 Mbps. No worries.
Netflix samt övervakningskameror typ 🤔

harry73
Vad har du för upplösning i din övervakningskameror? och hur använder alla med en modest ADSL anslutning netflix enligt dig?

D09
harry73 skrev:
Vad har du för upplösning i din övervakningskameror? och hur använder alla med en modest ADSL anslutning netflix enligt dig?
Blandat.

Allt från analoga som kopplats upp typ Sony 510 linjers något till full HD något 😇 och lite krafs däremellan ha ha 🤔

Netflix eller film etc kan väl gå på 3 tv samtidigt som mest.

Det år väl HD kameran som slukar mest då den sparar till molnet medan de streamar först när jag kollar

Idag kör jag mobilt bredband. Får iaf alltid en kommentar från säljarna när dom ser min förbrukning ha ha

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag slängt ut den gamla tvättmaskinen efter 10-12 års trogen tjänst.:(
Har även fått dit en ny tvättmaskin så frugan kan fortsätta med sin favorithobby.:p

• Gilla
Manganbangan och 4 till
  • Laddar…
Ikväll ha jag gjort ett av de drygaste man kan göra med ett hus. Rivit ner eternittaket i pannrummet! :(
Helmask, skyddsoverall och en hjälpande vän gjorde det hyfsat drägligt.

Eldar för fullt i pannan nu samt i den vedeldade bastun för att få lite luftomväxling där nere nu.

På söndag blir det till att spola väggar, golv osv. Sen blir det fram med skurmoppen. ;)
När allt det är klart ska jag upp med takgips.
Allt detta inför en installation av bergvärme om någon vecka. :wow:

Gamla hus har sin charm :rolleyes:

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Gjort rent målarpenseln igen.. Räknas det?
Jag hade ju iaf tänkt måla..

Gjorde äppelpaj och äppelkaka ist!

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Netflix samt övervakningskameror typ 🤔
Hur många strömmar samtidigt? Bara att räkna lite utifrån det :)

Pågående bygge av skruv- och spikhylla bakom öppen hobbyrumsdörr, med verktyg och förpackningar på och framför hyllan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bygger en liten skruv och spikhylla på de där 122x23,5 cm bakom hobbyrumsdörren i garaget! :) gött att kunna se hela utbudet på en gång!

• Gilla
shomakie och 2 till
  • Laddar…
Ett tips till Tobbbias, investera i spik & skruvlådor med genomskinliga plastlock. Slipp kartonger och få bättre överblick och enkelt att bära med sig.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Jonatan79 skrev:
Ett tips till Tobbbias, investera i spik & skruvlådor med genomskinliga plastlock. Slipp kartonger och få bättre överblick och enkelt att bära med sig.
Kanske någon gång längre fram. Ärvde lite spik för något halvår sedan från frugans farfar... Jag är egentligen en mer "skruvkille" ;)
Men om jag märker att jag plötsligt kommer använda mkt spik så blir det nog genomskinliga lådor. Nu lägger jag iaf alla spik i storleksordning och inom-/utomhus spik och med etiketterna utåt så man får bra koll :)

tobbbias skrev:
Kanske någon gång längre fram. Ärvde lite spik för något halvår sedan från frugans farfar... Jag är egentligen en mer "skruvkille" ;)
Men om jag märker att jag plötsligt kommer använda mkt spik så blir det nog genomskinliga lådor. Nu lägger jag iaf alla spik i storleksordning och inom-/utomhus spik och med etiketterna utåt så man får bra koll :)
Samma tips gäller ju för skruvarna (y)

@Snigla. Haha ;)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Aja, mina tre kids och frugan är hos hennes syster så jag fick en riktig byggafton. Så när jag ändå har lite verktyg framme så sågade jag till en sån där ram runt fönstret så jag kan sätta dit någon sån där list på utsidan för att gömma lite sprucken puts.
Nybyggd träram runt ett fönster i ett rum med TV och elektroniska prylar, förbereder för listning.
Skapa konto

Flyttat ut möbler ur ett rum, plockat bort lister och foder, lyft ut paketen (tacka vet jag klickgolv) sågat upp bort golvspånet från två fack, rivit ur råttkissluktande isolering och ett råttskelett och kört till tippen. Imorgon blir det slutsanering och återställning
Renoverat rum med golvspån och gammal isolering borttaget, exponerade träbjälkar och rördragningar syns.
Skapa konto

Redigerat:
D09
Fyllt kärran med bröte.. Kört till tippen 😄👍

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.