4 362 173 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Efter påhopp här så får jag göra om.. ni får några viljor igenom, andra inte. Kör vi finn fem fel?Chrissofsweden skrev:
Äh här kommer era åsikter som jag tagit till mig
1. Flyttat ner kabeln längst upp till höger 3,6mm.
2. Tagit bort 3-fasen
3. Klamrat lite rakare på de äldre kablarna
4. En till rättelse som ni får gissa
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Fan va dryg ni är.. när jag tittade på bilden så inser jag att det vänstra uttaget är skitfult... Men jag vill verkligen ha ett där så nått lär göras
Ni har förvisso rätt båda två, men den fjärde saken var: jag har kopplat rätt i kopplingsdosan. Tänkte lite snett och kopplade allt på tändkabeln så att uttag plus lampa fungerade endast när strömbrytaren var till Nu är det fixat. Åker väl och köper en strömbrytare ur samma serie så är bakeliten borta helt sen
Logga in
Skapa konto
Ni har förvisso rätt båda två, men den fjärde saken var: jag har kopplat rätt i kopplingsdosan. Tänkte lite snett och kopplade allt på tändkabeln så att uttag plus lampa fungerade endast när strömbrytaren var till Nu är det fixat. Åker väl och köper en strömbrytare ur samma serie så är bakeliten borta helt sen
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Och tack föresten för alla finfina tips på hur man gör det betydligt snyggare
Efter 3 dagars heljobb, 340 ton förstärknings lager (0-150/0-90) kom vi till slut upp till toppen av tomten och kunde skala av berget.
Grävmaskinen står i "vardagsrummet" så det borde väl klassas som vad vi har gjort med huset idag?
Grävmaskinen står i "vardagsrummet" så det borde väl klassas som vad vi har gjort med huset idag?
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Fan vad synd, det var ju jättebra som det var!
Vi skojade ju bara
Vi skojade ju bara
Det trasiga källarfönster fick inte ett glas denna gången utan en plexiglas skiva funkar kanon. Nu är det 6 dagars torktid på kittet sen ska det målas allt detta till en kostnad av 180kr
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Plexiglas har ca 10 gånger större utvidgningskoefficient än glas, så du kan räkna med att skivans dimensioner skiljer ca 2 mm mellan den varmaste och kallaste dagen (50 graders skillnad). Klarar kittet att ta upp den ändringen? Har du perfekt passning nu så kan hela skivan bukta om det blir för varmt.Exxi skrev:
Jag ser det hela som ett litet experiment där det kostar otroligt lite och att h fel. Plexiglas skivan ligger ca 3 mm från alla kanter och kittet ska klara en 4% töjnig. Rätt eller fel det får tiden utvisa 👍