3 396 823 läst · 18 267 svar
3397k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Då är vi på plats och precis knäppt upp stödbensölen passade på att köpa en vattenslang på Biltema då platsen hade ett vattenutkast, blev några expansionsbeslag ocksåpjodden skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 132 inlägg
Frun ville att jag skulle snickra ihop en enkel låda som Sally och Astrid (våra två katter) kan krypa in i. Eftersom jag bytt brädfordringen på hus, garage och förråd tänkte jag att katthuset skulle gå i samma stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag brast mitt andra bandsågsblad. Halvtums tuffsaws. Hade en 1/4" tidigare som även den brast. Börjar undra om jag spänner för hårt, min såg saknar någon indikator för att säga hur mkt spänning man har på.
Det har ju varit mycket snack om hur man bör göra. typ spänna av varje gång. Men som jag förstår det, så länge man inte spänner så hårt att man överstiger stålets plastiska deformationsgräns så är det OK att ha det konstant spänt.
Det har ju varit mycket snack om hur man bör göra. typ spänna av varje gång. Men som jag förstår det, så länge man inte spänner så hårt att man överstiger stålets plastiska deformationsgräns så är det OK att ha det konstant spänt.
Skriv till tuffsaws och fråga? De är ju omtalat bra att ha att göra med.DennisCA skrev:Idag brast mitt andra bandsågsblad. Halvtums tuffsaws. Hade en 1/4" tidigare som även den brast. Börjar undra om jag spänner för hårt, min såg saknar någon indikator för att säga hur mkt spänning man har på.
Med ett nytt blad kan du ju prova att sänka spänningen lite i taget tills du inte sågar så bra längre och sen spänna tillbaka ett steg hårdare än det.
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Satt upp en lysrörsarmatur på 2x36W 140cm i mors långsmala förråd på <10kvm. Det blev skapligt ljus må jag säga. Så blir det när Jula har rea
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
valet av tapet blir ngt begränsat när man siktar på 20kr per rulle. men det visste jag inte att man ska ha små mönster till små rum ska tänka på det.KnockOnWood skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Medlem
· Skåne
· 1 209 inlägg
149kr
Medlem
· Skåne
· 1 209 inlägg
Köpte 5 till mina 22 kvm garage. Räcker det