881 817 läst · 3 246 svar
882k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag lider med dig, vet inte om jag dödade en Hitachi DS 18DSDL idag den rök fint och luktade illa så fick hämta en Milwaukee och borra klart genomföringarna med, om Hitachin är död så blir det en ny Milwaukee istället.Ramnemark skrev:
Milwaukee maskinerna klarar av hårdare arbete än Hitachi enligt min erfarenhet men batterierna håller inte så länge som jag önskar att de gjorde på Milwaukee.
Jag tror och hoppas att det är något slags överbelastningsskydd. För det har hänt en gång innan och då levde den efter att ha vilat en dag. Den ryker inte och är inte speciellt varm, och led-belysningen funkar på den men den snurrar inte. Den är knappt ett år så garantin borde gälla.. Skulle den vara kaputt blir det en modell större tror jag
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Gör du en vägg i taget eller river du ner allt? Ser bra ut iaf!
Från början skulle jag bara byta all panel. När jag öppnade första väggen såg jag att det inte fanns någon luftspalt utan de har isolerat 45mm utanför asfaboarden. Så den isoleringen är möglig. Sen när jag ändå är inne och river i väggen så kontrollerar jag ångspärren (plasten), drar om elen och sen tilläggsisolerar. Så det blev lite större jobb än planerat. Men nu får jag friska väggar med lågt u-värde och elen som jag vill ha den. Så när jag är klar ser väggen ut så här:
Gips - osb/spånskiva - ångspärr - 120mm isolering - 95mm isolering - 45mm isolering - utegips - luftspalt 25mm - panel - panel.
Isoleringen ligger omlott och 45-skivan är liggande för att bryta alla köldbryggor
Gips - osb/spånskiva - ångspärr - 120mm isolering - 95mm isolering - 45mm isolering - utegips - luftspalt 25mm - panel - panel.
Isoleringen ligger omlott och 45-skivan är liggande för att bryta alla köldbryggor
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Oj vilket hästjobb! Du kommer få riktigt täta väggar iaf☺Ramnemark skrev:Från början skulle jag bara byta all panel. När jag öppnade första väggen såg jag att det inte fanns någon luftspalt utan de har isolerat 45mm utanför asfaboarden. Så den isoleringen är möglig. Sen när jag ändå är inne och river i väggen så kontrollerar jag ångspärren (plasten), drar om elen och sen tilläggsisolerar. Så det blev lite större jobb än planerat. Men nu får jag friska väggar med lågt u-värde och elen som jag vill ha den. Så när jag är klar ser väggen ut så här:
Hinner du med hela huset i år?