285 602 läst · 1 235 svar
286k läst
1,2k svar
Worx Landroid 2016
Idag är en lyckans dag! Kom precis hem efter jobb och ärende lagom nu till fotbollen började på teven. Och till min förvåning gick worxen fortfarande utan att ha stannat sedan 7 i morse
Får hoppas att detta håller i sig
Jag har inte möjlighet att ladda upp filen idag men fixar det direkt när jag kommer till kontoret imorgon bitti
Jag har inte möjlighet att ladda upp filen idag men fixar det direkt när jag kommer till kontoret imorgon bitti
Henke2:
Vad sitter det för celler i Worx batteripack?
Vad sitter det för celler i Worx batteripack?
Härligt, är detta en beta?b0dd3 skrev:Idag är en lyckans dag! Kom precis hem efter jobb och ärende lagom nu till fotbollen började på teven. Och till min förvåning gick worxen fortfarande utan att ha stannat sedan 7 i morse
Ja, jag tror det. Den är daterad till 5:e maj om jag tyder filen rätt.Behnke skrev:
Jag har själv inte hunnit testa den. Dock tycker jag att 1.91 går riktigt stabilt som jag kör på nu. Går långsammare (vilket jag hade problem med att den gick för snabbt), vänder mjukare samt kompenserar bättre i nerförsbackar.
Ja jag kör ju också på 1.91 som bekant , dela gärna med dig av erfarenheter kring 2.01 om du kör in den, ser ingen anledning (fördel) för egen del att uppdatera om det inte gör något magiskt med klipparen.b0dd3 skrev:
Behnke, även jag har en WG790e.1 men har missat 1.91fw (fick gå direkt från 1.58 till 1.96 kör nu med 1.98 som kom med på köpet efter en vända till supporten.b0dd3 skrev:
Har du någon möjlighet att ladda upp 1.91 till 790e.1 , då jag tycker att den hanterar utförsbackar och vändningar något sämre med 1.98, dock så hade jag tidigare problem med att den inte släppte öarna förens efter 5-6 varv, detta funkar nu med 1.98, vet inte hur detta 'r med 1.91 dock.
Skicka mig ett PM annars så kan jag maila den till dig.hellylle skrev:Behnke, även jag har en WG790e.1 men har missat 1.91fw (fick gå direkt från 1.58 till 1.96 kör nu med 1.98 som kom med på köpet efter en vända till supporten.
Har du någon möjlighet att ladda upp 1.91 till 790e.1 , då jag tycker att den hanterar utförsbackar och vändningar något sämre med 1.98, dock så hade jag tidigare problem med att den inte släppte öarna förens efter 5-6 varv, detta funkar nu med 1.98, vet inte hur detta 'r med 1.91 dock.
Gällande att den (wg790e.1) drar åt vänster speciellt i svagt sluttande slänt utför eller parallellt, finns det någon teori om ifall detta kan vara att knivtallriken snurrar åt höger (medsols), och på så sätt faktisk "knuffar" maskinen lite åt vänster? Eller är det bara så att den har svårt att kompensera detta med gyrot då det gäller svag sluttning.
Skall försöka att hinna med att testa detta ikväll, höjer upp knivarna till max, men detta kanske redan har analyserats.
Skall försöka att hinna med att testa detta ikväll, höjer upp knivarna till max, men detta kanske redan har analyserats.
Fw ska funka till din också, gjorde för mig i alla fall och då har vi inte samma modell.hellylle skrev:
Sen att maskinen svänger vänster har jag också funderat på och det måste vara som du säger att knivdisken hjälper till och sen kan inte drivningen kompensera detta. Har märkt det där mitt gräs växer bättre, så ser man att klipparen har gått i bågar istället för raka linjer. Och studerar man den medans den klipper så hör man ju även när knivarna jobbar mer eller mindre och kan då se att den drar sig åt vänster.