992 635 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Vi köpte den andra varianten av maskrosupptagare (tror det också var fiskars) men fungerade på ett annat sätt.. den höll bara nån vecka.. den här har vi iaf haft nått årpjodden skrev:Sån har vi med, den tredje är vi inne på... är kalasbra så länge den funkar men den håller inte så länge tycker jag. Fast vi har ju rätt mycket maskrosor också. Tror jag fyllde en skottkärra på 10-15 m2...
Förresten vart gör ni av maskrosor som ni tagit upp? Torka och bränna, starta storskalig kaninavel eller nåt annat?
Har man kompost funkar det väl där kanske? Vi kör iväg våra till tippen i säckar..
Vi lät nämligen högen ligga när vi plockat.. och de jäklarna blev ju till fröbollar efter nån vecka! Spred sig lika bra fast vi tagit upp dem *mutter*.. efter det så hamnar de i säck. och iväg till tippen
Kanske en sån här?Snigla skrev:Vi köpte den andra varianten av maskrosupptagare (tror det också var fiskars) men fungerade på ett annat sätt.. den höll bara nån vecka.. den här har vi iaf haft nått år
Har man kompost funkar det väl där kanske? Vi kör iväg våra till tippen i säckar..
Vi lät nämligen högen ligga när vi plockat.. och de jäklarna blev ju till fröbollar efter nån vecka! Spred sig lika bra fast vi tagit upp dem *mutter*.. efter det så hamnar de i säck. och iväg till tippen
https://mobil.byggahus.se/forum/showthread.php?p=2479976
Nja jag tycker den har efekt ganska fort man måste dock vattna rejält om det inte blir regnarneri68 skrev:
Fått börja om med gräsklippningen trots att förra varvet inte var klart. Gräsets tillväxthastighet så här års gillar jag lika mycket som björkpollen.
Soptunnan. Första året la vi dem i komposten med rötterna kvar, då blir det fröbollar ändå :/pjodden skrev:Sån har vi med, den tredje är vi inne på... är kalasbra så länge den funkar men den håller inte så länge tycker jag. Fast vi har ju rätt mycket maskrosor också. Tror jag fyllde en skottkärra på 10-15 m2...
Förresten vart gör ni av maskrosor som ni tagit upp? Torka och bränna, starta storskalig kaninavel eller nåt annat?
Jag väntar på regn så jag kan gödsla gräsmattan med NPK. Den hade verkligen behövt en omgång nu så gräset har en chans att få övertaget över ogräset på sina ställen. Men nejdå, nu ska det vara sol, sol, sol... Märkligt att vädret aldrig kan spela en i händerna
Märkligt att man aldrig är nöjd hehe, när det regnar vill man ha sol..när det är sol vill man ha regn..är det för varmt vill man ha vinter..är det för kallt vill man ha sommar..:xmexitegel skrev: