pjodden skrev:
Sån har vi med, den tredje är vi inne på... är kalasbra så länge den funkar men den håller inte så länge tycker jag. Fast vi har ju rätt mycket maskrosor också. Tror jag fyllde en skottkärra på 10-15 m2... :)

Förresten vart gör ni av maskrosor som ni tagit upp? Torka och bränna, starta storskalig kaninavel eller nåt annat?
Vi köpte den andra varianten av maskrosupptagare (tror det också var fiskars) men fungerade på ett annat sätt.. den höll bara nån vecka.. den här har vi iaf haft nått år :)

Har man kompost funkar det väl där kanske? Vi kör iväg våra till tippen i säckar..

Vi lät nämligen högen ligga när vi plockat.. och de jäklarna blev ju till fröbollar efter nån vecka! Spred sig lika bra fast vi tagit upp dem *mutter*.. efter det så hamnar de i säck. och iväg till tippen :)

A
Maskrosvin, marmelad, saft och sallad skulle jag göra, om jag hade haft några i mängder...

Snigla skrev:
Vi köpte den andra varianten av maskrosupptagare (tror det också var fiskars) men fungerade på ett annat sätt.. den höll bara nån vecka.. den här har vi iaf haft nått år :)

Har man kompost funkar det väl där kanske? Vi kör iväg våra till tippen i säckar..

Vi lät nämligen högen ligga när vi plockat.. och de jäklarna blev ju till fröbollar efter nån vecka! Spred sig lika bra fast vi tagit upp dem *mutter*.. efter det så hamnar de i säck. och iväg till tippen :)
Kanske en sån här? :)
https://mobil.byggahus.se/forum/showthread.php?p=2479976

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Har ännu inte hunnit något med trädgården idag mer än köpt lite blommor som ska planteras , gräsklippning står väl på tur nu efter maten.:)

Stroller® PLUS+ T kombi fungerar både som gödsel och ogräsbekämpare. Effekten på ogräs syns dock först året efter. Har också en Fiskars maskrosuppdragare, men den är inte så snäll mot gräsmattan.

arneri68 skrev:
Stroller® PLUS+ T kombi fungerar både som gödsel och ogräsbekämpare. Effekten på ogräs syns dock först året efter. Har också en Fiskars maskrosuppdragare, men den är inte så snäll mot gräsmattan.
Nja jag tycker den har efekt ganska fort man måste dock vattna rejält om det inte blir regn

Fått börja om med gräsklippningen trots att förra varvet inte var klart. Gräsets tillväxthastighet så här års gillar jag lika mycket som björkpollen. :rolleyes:

fubar skrev:
Kanske en sån här? :)
[länk]
Hahaha..

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hann klart rensningen av just denna gruskant idag - och planteringen av några blommor i rabatten från igår.. (y)

pjodden skrev:
Sån har vi med, den tredje är vi inne på... är kalasbra så länge den funkar men den håller inte så länge tycker jag. Fast vi har ju rätt mycket maskrosor också. Tror jag fyllde en skottkärra på 10-15 m2... :)

Förresten vart gör ni av maskrosor som ni tagit upp? Torka och bränna, starta storskalig kaninavel eller nåt annat?
Soptunnan. Första året la vi dem i komposten med rötterna kvar, då blir det fröbollar ändå :/

MissAnpassad skrev:
Jag röstar på kaninavel, har själv produktionskaniner och de så grymt lättskötta och trevliga. Miljövänliga små rackare dessutom (så länge man inte matar dom med skräp som pellets) och goda att äta.
Lite OT, men måste bara fråga vad "produktionskaniner" är för något? :surprised:

Jag väntar på regn så jag kan gödsla gräsmattan med NPK. Den hade verkligen behövt en omgång nu så gräset har en chans att få övertaget över ogräset på sina ställen. Men nejdå, nu ska det vara sol, sol, sol... Märkligt att vädret aldrig kan spela en i händerna :)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Jag väntar på regn så jag kan gödsla gräsmattan med NPK. Den hade verkligen behövt en omgång nu så gräset har en chans att få övertaget över ogräset på sina ställen. Men nejdå, nu ska det vara sol, sol, sol... Märkligt att vädret aldrig kan spela en i händerna :)
Märkligt att man aldrig är nöjd hehe, när det regnar vill man ha sol..när det är sol vill man ha regn..är det för varmt vill man ha vinter..är det för kallt vill man ha sommar..:x :)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Soptunnan. Första året la vi dem i komposten med rötterna kvar, då blir det fröbollar ändå :/
Inte bara vi som lärde oss det "the hard Way" :surprised: :p

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Snigla skrev:
Märkligt att man aldrig är nöjd hehe, när det regnar vill man ha sol..när det är sol vill man ha regn..är det för varmt vill man ha vinter..är det för kallt vill man ha sommar..:x :)
Man kanske bara har taskig tajming. Precis som Hedlund i Snowroller :D

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.