992 664 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
En nykter alkoholist går inte på en "spritauktion" har jag en känsla av.. (tar ett bra tag innan de går in på puben igen.. om ens nån gång..)MissAnpassad skrev:
Meen.. ang din auktion nu då.. fundera på vad du behöver (vill ha går inte, för man vill ha allt..) och köp inget du inte har en plan för (dvs en rabatt/kruka där du kan plantera det direkt när du kommer hem) .. checka av lite vilka plantor som kommer va med på auktionen.. och researcha nätet för priser på andra håll (så du har ett hum iaf.. auktioner kan va förrädiska ibland.. man vill ju vinna oxå.. )
.. - observera att jag går rakt emot mina tips själv hahaha.. det står plantor på backen, på muren, på hyllor och på trappen ... iof har jag ju köpt dem till rundeln.. men den tog mer tid att få ordning på än jag trodde (flera kubik jord skulle dit) så de står alla och väntar på att få komma ner där
Grävt 16 m planteringsdike för kommande ( = i morgon) häckplantering. Stackars rygg .
Varför ska man leva som man lär?Snigla skrev:
Det blev faktiskt bara 2 st, en tomatplanta och en libbsticka. Libbstickan är jag helt lyrisk över, har försökt att få tag på en i flera år och det är min favoritörtkrydda. Men orsaken till att det blev så få var att auktionen började sent och jag hade en tid att passa, så det var inte pga någon form av självkontroll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Maken (!) fick köpfrenzie för nån vecka sedan när Lidl hade nedsatta priser på lite plantor.,
Han kom hem med 4 St passionsblommor hehe..
Har planterat tre nu i en kruka..och ska fixa spaljé till dem idag hoppas jag!
Förra året blommade den (vi hade en från Lidl då oxå) strålande fram till jul
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Grävt grunden och paddat till nya stödmuren. Tagit bort ett tiotal handledsstora rötter, varav en penetrerade den gamla muren. Tips på hur jag kan öka överlevnaden av nästa mur? Tänkte ta bort så mycket jord som möjligt och ersätta med singel och fiberduk. Någon som har har en idé?
Den gamla muren hade väl gjort sitt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Den gamla muren hade väl gjort sitt.
Logga in
Skapa konto
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Årets första gräsklippning avklarad. Massa mossa som tyvärr fått fart så nu blir det mer av Olle Bergs gräsmatteskola
Medlem
· västerbotten
· 102 inlägg
Hade en minigrävare hemma idag grävde bort vårt trädgårdsland och fixade till vårt "skämshörn" på tomten fyllde en 30 gammal bajs brunn ..... Känns bra 👍
Nu har jag klippt gräs sedan 8 i morse och har kanske tagit en fjärdedel av tomten (börjar drömma om frimärksstora tomter eller kanske en kolonilott), så nu ger jag upp för dagen och ska in till civilisationen för att köpa mig de där ölen jag gick och drömde om medans jag svettades.
Nya tag imorgon.
Nya tag imorgon.
MissAnpassad skrev:Nu har jag klippt gräs sedan 8 i morse och har kanske tagit en fjärdedel av tomten (börjar drömma om frimärksstora tomter eller kanske en kolonilott), så nu ger jag upp för dagen och ska in till civilisationen för att köpa mig de där ölen jag gick och drömde om medans jag svettades.
Nya tag imorgon.
Hur stor gräsmatta har du/ni? :eek:
Logga in
Skapa konto
Rensat ogräs idag, ligger ett par veckor (skit) back pga ryggskottet.. men det tar sig!
Ska prova ogräsättika på grusplanen här nån dag också..för jag inser att jag inte hinner krypa omkring och rensa den "manuellt" också.. (Har fler rabatter och gångar kvar - sen får man ju börja om antar jag..)
Dags att klippa gräset igen.. :x tre dagar sedan sist..