Mikael_L
Högtryckstvätten har haft säsongspremiär idag.
Fått rensa rent alla avloppsdelar till diskbänksavloppet samt silar m.m från diskmaskinen.

Och båda bilarna fick en slarvtvätt när den ändå kommit fram och var ansluten. Avfettning och vaxning och sånt finlir får nog vänta lite på skönare och varmare vårdagar.

• Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Tvättat bort cirka 30kg mossa från taket och spacklat väggar har dagen gått åt till.

Ska nu skjutsa hem barnvakten och hoppas barnen somnar i bilen så vi hinner spackla färdigt medan de sover vidare i barnvagn.

• Gilla
D09
  • Laddar…
trattalask
Strip skrev:
Igår arbetade jag på egen hand. Pekfinger närmare bestämt. Jag måste missuppfattat det där med överhandsfräs :D Så när jag ligger där på golvet, halvt avsvimmad ber jag frugan ta ett foto på fingret. Jag påpekar flera gånger att skärpan är A och O, men är det nån som tror att just det gick fram? Nä, det var tydligen viktigare med bandage. Fruntimmer e konstiga.
Ajaj, hoppas det blir bra och läker fint.

Men det är nog så att du missuppfattat lite eftersom du heter handöverfräs. Så ha handen över fräsen och inte tvärtom. ;)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
trattalask
Idag blev det bara en runda till tippen med diverse bråte. Alltid lika skoj. Men det va rätt najs, folk verkar inte orka va där klockan nio nu när vi precis ställt om till sommartid. Tre bilar där för förutom jag.

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Vilken generös tipp ni har som har öppet Tobas! Vi hade behövt forsla bort en massa renoveringsbråte, men tippen här är stängd hela jämarns påskhelgen - nu när man har tid att åka dit...

Ajajaj, Strip. Det såg inte kul ut. Hoppas att det läker bra. :surprised:

Städat garaget och plockat fram utemöbler, känns som om våren är på gång nu 👍

• Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Dränerat min brunn, grävt ett dike för att få bort flövattnet och grävt färdigt för vårt utbygge!
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Danne_85 och 1 till
  • Laddar…
Det var rätt så mycket gods kvar i de 95 år gamla rören.

20160328_135619.jpg
Skapa konto

• Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Mycket OSB-bilder blir det.. Men efter snart 9år med Leca väggar är känslan lite overklig.
Resterande 2 väggar innebär mindre krångel då de enbart har vägguttag. :)
DSC_0648.jpg
Skapa konto

• Gilla
-RB- och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
FredrikR skrev:
Mycket OSB-bilder blir det.. Men efter snart 9år med Leca väggar är känslan lite overklig.
Resterande 2 väggar innebär mindre krångel då de enbart har vägguttag. :)
Ska du ha musikrum där?

Borde du inte i så fall behålla LECA-vägg bakom högtalarna, och OSB-skivor på de andra väggarna?

De tillfälligt pluggade värmerören på vinden.

20160328_152634.jpg
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
-RB- skrev:
De tillfälligt pluggade värmerören på vinden.

[bild]
Jag får inte ihop den där bilden.
Rören ser ut att vara hundra år gamla, regelvirket och spikplåten verkar vara ditspikade i förra veckan. :x

Regelvirket kom dit idag. :)
Det gick att sticka in reglarna bakom rören. Isoleringen gick också att trycka dit genom att sticka i den uppifrån.

• Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
A
Jag har skurat på mexitegelfasaden. Det har blivit gult nertill och det ser inte så bra ut. Nu har jag stora förhoppningar om att jag ska ha fått bort mycket av det gula. Nu när det är blött så kan man inte se om det blev bättre. Annars får jag ta en vända till en annan dag.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.