4 379 662 läst · 32 153 svar
4380k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Nä det vet jag, ruggigt fuktigt..perfekt miljö antar jag..vectrex skrev:
Det är som sagt inte så mycket, bara lite prickar på just den (nya..) balken/stolparna de satt upp för att stötta taket/takkupan därinne i garaget.. men då vi ska göra iordning det och ha det som lite träningsrum...så vill vi inte gärna ha möglet kvar.
Räcker det med spruta/tvätta? Vi har hm.. Boracol el nått liknande..det är mögeldödande väl? Kan man anv det.. Och sen bara måla?
Tack för input
Med vänlig hälsning, Sandra
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Jag körde Borex på mina fönster när det var lite prickigt och målade sedan. Försvann helt och har inte kommit tillbaka sen dess
Idag har jag smällt upp lite eluttag, nätverksuttag och högtalaruttag. Satte upp två lysrörsarmaturer i garaget samt kopplat in dem. Den fräste jag dominohål i till spjälorna till trappräcket. Snart återstår det bara att måla dem.
Jag har demonterat ett 9-tillhållarlås som inte gick att låsa längre, gjort rent alla delar invändigt och satt ihop det igen. Nu är det återmonterat i dörren igen och det fungerar både att låsa och att låsa upp.
Tappat ur lite vatten ur värmesystemet för att kunna ta bort lite gamla rör som satt ivägen uppe på vinden. Har pluggat dem tillfälligt då nya rör skall dras så snart jag putslagat gavelväggarna och isolerat sista facket mellan två takstolar.
Fick inte tagit några bilder då jag blev så glad när äldsta sonen ville vara med så att jag glömde fota. Det är inte ofta han vill vara med, tyvärr.
Fick inte tagit några bilder då jag blev så glad när äldsta sonen ville vara med så att jag glömde fota. Det är inte ofta han vill vara med, tyvärr.
Redigerat:
Jag har dragit om guideslingan på framsidan till gräsklipparen efter att fiberkillarna gjorde köttfärs av den. Fick även skarva begränsningskabeln. Sen har jag även jämnat till och förberett för att så nytt gräs där fiberkabeln ligger.
Vidare har jag lossat på poolplåtarna så att vi kan bära bort dem så att solens strålar ska få börja värma vattnet. Fyller även upp den nu så får den sakta men säkert krypa upp i temperatur innan man startar cirkulation och poolvärmepump. Utemöblerna åkte fram idag också. Det är ju trots allt sommartid nu.
Vidare har jag lossat på poolplåtarna så att vi kan bära bort dem så att solens strålar ska få börja värma vattnet. Fyller även upp den nu så får den sakta men säkert krypa upp i temperatur innan man startar cirkulation och poolvärmepump. Utemöblerna åkte fram idag också. Det är ju trots allt sommartid nu.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Köpt en komplett begagnad pelletsbrännare med skruv. Denna ska få tjänstgöra istället för oljebrännaren 2500:- för att spara tio laxar per år känns svårslaget!
Igår arbetade jag på egen hand. Pekfinger närmare bestämt. Jag måste missuppfattat det där med överhandsfräs Så när jag ligger där på golvet, halvt avsvimmad ber jag frugan ta ett foto på fingret. Jag påpekar flera gånger att skärpan är A och O, men är det nån som tror att just det gick fram? Nä, det var tydligen viktigare med bandage. Fruntimmer e konstiga.
Såå, idag har jag försökt hålla igen lite på snickandet. Det har faktiskt bara blivit gjort ett litet "kioskhål" i lekställningen där ungarna kan sälja på mig kottar och stenar och allsköns dynga. Jaja, lika bra att vänja sig, helt plötsligt står de där med kakburkar, skethuspapper och bingolotter.
Bilder? Javisst!
Såå, idag har jag försökt hålla igen lite på snickandet. Det har faktiskt bara blivit gjort ett litet "kioskhål" i lekställningen där ungarna kan sälja på mig kottar och stenar och allsköns dynga. Jaja, lika bra att vänja sig, helt plötsligt står de där med kakburkar, skethuspapper och bingolotter.
Bilder? Javisst!
Självbyggare
· Södermanland
· 242 inlägg
Tapetserat det sista i klädkammaren och målat första varvet golvfärg där inne, gjort en ful garderob till en kul garderob och städat upp inför morgondagens oljning av hallgolvet. Skönt med långledigt och att kunna unna sig att både sova ut och ta en tidig kväll.
Klädkammaren före
Klädkammaren nu
Garderoben i gästrummet/musikrummet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klädkammaren före
Logga in
Skapa konto
Klädkammaren nu
Logga in
Skapa konto
Garderoben i gästrummet/musikrummet
😳😳😳😳😁😁😁Strip skrev:Igår arbetade jag på egen hand. Pekfinger närmare bestämt. Jag måste missuppfattat det där med överhandsfräs Så när jag ligger där på golvet, halvt avsvimmad ber jag frugan ta ett foto på fingret. Jag påpekar flera gånger att skärpan är A och O, men är det nån som tror att just det gick fram? Nä, det var tydligen viktigare med bandage. Fruntimmer e konstiga.
Bilder? Javisst!