Y
installerat ny firmware i bergvärmeniben

• Gilla
D09
  • Laddar…
Idag har det bockats rör o dragit vatten in till badrummet, monterat dush, kommod sen såga jag till ekskivan som ska ligga på komoden. Lite irriterande att jag inte får hem tvättställ o blandare, spegelskåp förns på tisdag.
IMG_20160325_212708.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_0427.jpg
Skapa konto

DSC_0426.jpg
Skapa konto

• Gilla
Jante och 8 till
  • Laddar…
Y
Spännande med ett otätt eluttag intill duschen :)

• Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Glad påsk!

20160325_215238[1].jpg
Skapa konto

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Yrrol skrev:
Spännande med ett otätt eluttag intill duschen :)

Man får hoppas på en duschdörr!,

Mvh fremax

• Gilla
D09
  • Laddar…
Bör väll ändå vara ett IP44?

• Gilla
D09
  • Laddar…
Aaa var lite trött när jag gjorde håller för det uttaget, var för trött för att bry mig, det ligger dock 2 meter ifrån dushen och ska tätar imorgon och då ska även dush nishen upp, det är bara 120 brett så det blir glas från vägg till vägg.

• Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Spacklat första varvet på en vägg och testat att köra med pappremsa för första gången. Det har inte ramlat ner än så hoppet lever. I skarvarna som inte är försänkta så bubblade pappen sig dock. Läste på nu på kvällen och tydligen måste pappremsan limmas där. Blir till att görs om och göra rätt alltså, tur det bara var en skarv som jag testade på :).

Satt upp foder runt altandörr och fönster , fönsterbrädor samt en nivålist i dörröppningen till hallen.
Han inte mer då jag fick avbryta jobbet för att åka och reparera bilen då min brors verkstad var ledig och han hade tid att hjälpa mig.:)

Kopplat lite i min central. Sen har jag räknat lite på vad de kostar att fixa till pann-rummet. Känns onödigt ett byta centralen utan att fixa till allt runt om kring :)

image.jpg
Skapa konto

Målat taket i klädkammaren två varv, målat klart dörr- och fönsterfoder i klädkammaren, planerat för att sätta upp renoveringstapet på treetexväggen, konstaterat att klistret inte alls skulle räcka och därför grundat golvet istället. Under torktiden mellan allt målande har vi börjat riva så smått i köket. Woho!

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Fick för övrigt för mig att forska lite kring förförra ägaren till huset, som genat sig igenom en helrenovering tidigt 50-tal. Fick fram vad han jobbade med. Gubben var snickare... 🤔 Här har han gjort hål i väggen istället för att kapa listen när den var för lång (det är tyvärr inte en klurig fastsättning för allt var generöst skråspikat):

image.jpeg
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Märks att det vankas lite ledighet såhär under påsk..och att vårenergin börjat komma ;) det är full rulle i tråden (y)

Själv ska jag ut i garaget (efter jag förberett/handlat påskmiddag) och slipa en hylla/ skänk (som sen ska flyttas in i huset o målas..) och sen får vi väl se om jag kan köra lite elhyvel på en balk under taket därute.. har aldrig provat just en "elhyvel".. (Har lite mögelfläckar på den balken, räcker det att hyvla bort och sen måla? Eller bör jag "mögelsanera mer"?.. )

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!

• Gilla
Jumos och 2 till
  • Laddar…
Döda först och sen tar man bort det. Du vill väl inte sprida det? :)

Edit: och rent spontant tänker jag på varför det är där från början? :)

Edit 2: själv ska jag handla nya snickarbrallor idag och äta mjukglass med dottern. Drömlandet om övertagandet av huset går vidare.. 2v kvar nu :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Snigla skrev:
Märks att det vankas lite ledighet såhär under påsk..och att vårenergin börjat komma ;) det är full rulle i tråden (y)

Själv ska jag ut i garaget (efter jag förberett/handlat påskmiddag) och slipa en hylla/ skänk (som sen ska flyttas in i huset o målas..) och sen får vi väl se om jag kan köra lite elhyvel på en balk under taket därute.. har aldrig provat just en "elhyvel".. (Har lite mögelfläckar på den balken, räcker det att hyvla bort och sen måla? Eller bör jag "mögelsanera mer"?.. )

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!
Hyvla känns oerhört overkill.

Spruta på nåt gift (bensaltensid?), låt verka. Borsta möglet så gott det går med rotborste och sen måla med grundfärg och färdigfärg.

Möglar gör allt obehandlat trä utomhus, särskilt i södra Sverige, inget konstigt med det!

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Döda först och sen tar man bort det. Du vill väl inte sprida det? :)

Edit: och rent spontant tänker jag på varför det är där från början? :)
Sant! Tänkte bara så långt som att det precis vid garageporten, inte så mycket och allt skulle ramla rakt ned, lätt o ta bort :surprised: iof står ju jag där under/sidan och vill inte heller ha mögel på mig!

Angående varför det är där, så är vi säkra på att det var där när balken/stolparna sattes upp, har inte blivit nått mer på de år vi bott, utan det är bara lite prickar på ytan på sina håll. Varken gipset, golvet eller andra träreglar i rummet verkar ha nått problem :)

Men nu ska vi göra ordning därinne och värma upp lite mer.. så möglet ska väck !

Ha en trevlig dag o ät en mjukglass till mig med ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.