197 454 läst · 261 svar
197k läst
261 svar
Jag och gumman bygger Älvsbyhus Regin
Kul med mycket bilder!
Ovanliga fönster, har bara sett sådana i lägenheter innan, där man inte vill fönstren ska kunna öppnas utåt pga fallrisken (antar jag)? I övrigt verkar det vara välbyggt. Finns det någon anledning till varför det inte väggarna är gipsade? Ofta sätter man väl osb innan gipset eller varför har man valt spånskiva? Har inte sett det innan heller.
/S
Ovanliga fönster, har bara sett sådana i lägenheter innan, där man inte vill fönstren ska kunna öppnas utåt pga fallrisken (antar jag)? I övrigt verkar det vara välbyggt. Finns det någon anledning till varför det inte väggarna är gipsade? Ofta sätter man väl osb innan gipset eller varför har man valt spånskiva? Har inte sett det innan heller.
/S
Sannolikt pga av stadgan i husmodulerna, enbart gips skulle göra dem sladdriga under transport och ditlyftning. Hade Älsbyhus kunnat haft enbart gips så hade de haft enbart gips.steve5432 skrev:Kul med mycket bilder!
/S
För övrigt är det ett stort lyft att de övergått till Fibo-Tresbo i badrummen från de eländiga våtrumsmattorna, riktigt snyggt.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Det går att välja bort en hel del om man är sugen på det. Man får dock ruskigt dålig ersättning för de saker man plockar bort. Vi har till exempel valt bort fibo trespo plattorna ovanför köksbänken och fick 250 kr tillbaka på det.