3 271 823 läst · 11 080 svar
3272k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 919 inlägg
Ja, skyddslocket verkar ju vara fastsatt, vad är problemet?lars_stefan_axelsson skrev:
Skämt åsido, hela MoS är ett skräckexempel på undermåliga elinstallationer, har jag hört av folk i elektrikerbranschen.
Det finns varken jordfelsövervakning eller strömtrafo i skåpet. Jordledaren är dragen genom en ferritring. Fasledarna från inkommande plintar till frekvensomriktaren är 95 mm² RK. Inkommande matning går i 2,5 mm² RK. Det är en 45 kW frekvensomriktare för 230V.corre skrev:
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 286 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 286 inlägg
Vad ska den styra för motor? Det är en rätt biffig sak för att driva på 230V, men det här var väl det apparatskåpet som skulle till Norge som du frågade om i någon annan tråd?Avemo skrev:
Det stämmer. Det är till en hiss. Om motorn vet jag inte mer än att det är en asynkronmotor och att den går med pulsgivare.tommib skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 919 inlägg
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 919 inlägg
Det där var ju ett spännande fall. För att vara fel så är det ju inte dåligt gjort. Sockeln ordentligt uppskruvad och allt. Det enda som egentligen stör är väl eltejpen (som jag inte ser nyttan med).Mikael_L skrev: