3 389 762 läst · 18 247 svar
3390k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Medlem
· Västra Götaland
· 400 inlägg
Inte idag kanske men i helgen har jag byggt fönster.
Väldigt roligt och inte helt enkelt, det svåra är att lista ut i vilken ordning saker ska göras
Resultatet blev ok med tanke på att det var första gången.
Lämnade dom till glasmästren i morse.
Fyra öppningsbara fönster med karm och fyra rektanggulära som ska sitta i portarna.
Väldigt roligt och inte helt enkelt, det svåra är att lista ut i vilken ordning saker ska göras
Resultatet blev ok med tanke på att det var första gången.
Lämnade dom till glasmästren i morse.
Fyra öppningsbara fönster med karm och fyra rektanggulära som ska sitta i portarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västra Götaland
· 400 inlägg
Det är en kombo, både kontraprofil (för vertikalfräs)och såg som använts.
Det finns en kittfals, men den kanske inte syns på bilderna, det blir enkelglas och lösa innebågar (senare, måste få vädertätt nu i bygget.
Det är en kombikutter med lösa skär i olika profiler, köpt hos felder för några år sen, sen har jag använt en falsfräs för kittfalsen.
Det finns en kittfals, men den kanske inte syns på bilderna, det blir enkelglas och lösa innebågar (senare, måste få vädertätt nu i bygget.
Det är en kombikutter med lösa skär i olika profiler, köpt hos felder för några år sen, sen har jag använt en falsfräs för kittfalsen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västra Götaland
· 400 inlägg
ska du bygga många fönster hade jag satsat på ett komplet kit för fönsterbygge, sparar mycket tid, tror Toolbox har ett som viserligen är dyrt men överkomligt om man ska batcha ut några fönster.katos skrev:
http://www.toolbox.se/shop/templates/product.aspx?ProductGuid=WP50000&GroupGuid=200
Jag har tittat på det setet ett tag. Tror jag skulle kunna spara in några kronor och bara köpa slitsfräsarna och lösa skär till kontraprofilerna. Ska studera handboken på toolbox hemsida och se hur man kan effektivisera det så det passar mig. Vet att jag i stort sett bara kommer göra kopplade fönster med spröjs. Logosol har för övrigt en utbildningsserie där de använder den satsen.
Duabhuset säljer det länkade kitet något billigare (ni som är seriösa spekulanter bör förstås kolla att det är exakt samma), har för mig att de även hade ett annat fabrikat för vertikalfräs men jag ser bara Toolbox nu när jag kikar.