Ramnemark skrev:
Arbetsförbud på helgen av frugan så jag har sorterat räkningar idag. Högen var väll ett par cm hög. Kom tillbaka till april längst ner. Nu sitter de så fint i pärmar ;)
..om inte DET kallas arbete vet jag inte vad .. :x
Men skönt när det är gjort!

Snigla skrev:
..om inte DET kallas arbete vet jag inte vad .. :x
Men skönt när det är gjort!
Inte helt färdig än :(. 100-tals kvitton från renoveringar. Men det ser bättre ut. Nu är det hennes tur ;) (hennes hög är värre än min) :cool: :wow:

Ramnemark skrev:
Inte helt färdig än :(. 100-tals kvitton från renoveringar. Men det ser bättre ut. Nu är det hennes tur ;) (hennes hög är värre än min) :cool: :wow:
Haha, kunde jag ana ett "nästan icke hörbart moahaha" därborta i skuggorna när du la till lite fint att hennes hög va större ;) elaking!

Det är bra att spara, vi sålde inom fem år så jag hade nytta av alla mina kvitton jag sparat sist :)

Ikea igår.. jättebra timing, lördag, lön.. samt trötta barn som varit igång hela dagen på det...
Ikea idag.. lämna tillbaka typ hälften av det som köptes OCH monterades igår, rummet förvaringsmöblerna skulle stå i hade slarvmätts... körde tillbaka 2st hela 192cm höga Stuva stommar, och en demonterad (fick inte plats på släpet)...all heder till Ikea som tar tillbaka monterade möbler! :)
Nu väntar 10st platta paket som ska monteras....

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Nästan gjort klart taket i matsalen. Upptäckt att 28x70 endast är ett namn hos olika bygghandlar och inte en måttangivelse :down::down:
Mycket skit blir det av huntoniten med... Och spill , snålfan i en börjar luska vad man kan göra med böset. En skiva kostar ju som en lätt lunch...

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
holmberg87
  • Laddar…
S
Igår spacklade jag alla skruvhål och skivskarvar och idag har jag slipat lite spackel, satt taklist och rivit ner tapet från puts.
Igår blev huset städat från byggsmuts av min bättre hälft så nu kan jag smutsa ner igen med spackelslipningen!

S
Ramnemark skrev:
Arbetsförbud på helgen av frugan så jag har sorterat räkningar idag. Högen var väll ett par cm hög. Kom tillbaka till april längst ner. Nu sitter de så fint i pärmar ;)
Obetalda? Lyxfällan nästa?
:p

Spikat färdigt lärkfasaden och återmonterat rörelsesensorn för utomhusbelysningen.

Hann börja röja lite bakom boden också, måste få undan all bråte innan de kommer o ska gräva ner elkabeln. Kruxet är att det samlat sig många "bra att ha" prylar där :D

FredrikR skrev:
Ikea igår.. jättebra timing, lördag, lön.. samt trötta barn som varit igång hela dagen på det...
Ikea idag.. lämna tillbaka typ hälften av det som köptes OCH monterades igår, rummet förvaringsmöblerna skulle stå i hade slarvmätts... körde tillbaka 2st hela 192cm höga Stuva stommar, och en demonterad (fick inte plats på släpet)...all heder till Ikea som tar tillbaka monterade möbler! :)
Nu väntar 10st platta paket som ska monteras....
Då har du nått att göra ikväll med ;)

mexitegel skrev:
Spikat färdigt lärkfasaden och återmonterat rörelsesensorn för utomhusbelysningen.

Hann börja röja lite bakom boden också, måste få undan all bråte innan de kommer o ska gräva ner elkabeln. Kruxet är att det samlat sig många "bra att ha" prylar där :D
..och var var kameran? :rolleyes:

sinuslinus skrev:
Obetalda? Lyxfällan nästa?
:p
Haha nej såklart är de betalda ;). Men har man ett kontor med "pappersställ" så lägger man det där. När högen blir för stor får man sortera ;)

50-60 år gammal panel blir brasved. Fortsätter min odyssé med panelen på det gamla huset.
image.jpg
Skapa konto

Idag har jag målat fönstersmygar och räfsat löv.
Sen har jag upptäckt att Trygg Hansa har ett par idioter anställda. När jag ringde och prutade på priset i april så sänkte hon det så det var rätt hyfsat (i klass med de andra erbjudanden från konkurrenter) nu upptäckte vi av en händelse att hon tagit bort min fru från hemförsäkringen och därför gjort det billigare. Det hon skulle göra var att förnya en existerande försäkring men sänka priset. När jag förklarat för henne att hon får fixa det för samma pris som vi kommit överens om så la hon på... Vi får se vad hennes chef säger imorgon.....

• Gilla
holmberg87 och 1 till
  • Laddar…
D09
Ramnemark skrev:
Idag har jag målat fönstersmygar och räfsat löv.
Sen har jag upptäckt att Trygg Hansa har ett par idioter anställda. När jag ringde och prutade på priset i april så sänkte hon det så det var rätt hyfsat (i klass med de andra erbjudanden från konkurrenter) nu upptäckte vi av en händelse att hon tagit bort min fru från hemförsäkringen och därför gjort det billigare. Det hon skulle göra var att förnya en existerande försäkring men sänka priset. När jag förklarat för henne att hon får fixa det för samma pris som vi kommit överens om så la hon på... Vi får se vad hennes chef säger imorgon.....
Trygg-hansa skulle jag inte ens teckna en livförsäkrings hos.. Om jag så var döende... Och den var gratis..

Jag har lika dåliga erfarenheter av de flesta stora FB. På Folksam skaffade jag en villaförsäkring som skulle vara bättre och täcka mer än TH, och nästan 2000kr billigare om året. Visade sig att den knappt täckte något alls. Ljuga kan de allt :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.