Tornhill 2 skrev:
[länk]

/ Fredrik
Riktigt nice.
Vinner jag på triss så beställer jag en. Men 10k för en radiator är lite väl bra för mig ;).

Tillbaka till topic nu :)
 
lnu skrev:
Inget hus som står ut i den här tråden kanske, men fina material och bra planlösning i min mening. Snygg "gräsmatta" (y)
Konstgräs! :D
Kanske även plastträd?
 
lnu skrev:
Har detta varit med?
[länk]

[bild]
Taxerat till 3,7, begärt 15 :wow:
 
Redigerat:
MrPlow
thomas33 skrev:
3,9 miljoner för detta! :eek:
"Huset har omfattande fukt och mögelskador och mellanbjälklaget har delvis fallit ner. Huset är belamrat med saker och skräp från golv till tak och kan därför varken beträdas eller besiktigas. Visning sker utvändigt och huset säljs med total friskrivning. Enligt beräkning krävs ca 10 containrar för att tömma huset, vilket en köpare får bekosta."
Var det någon som följde upp hur det gick med detta?
 
cjnilsson skrev:
Det är lite coolt med eget vattenkraftvert

[länk]
Om man lånar hela beloppet (5,6 mnkr) har en snittränta på 2,5% så går man ändå plus årligen med 10 000 kr :)
Bortsätt alla andra kostnader då
 
harry73
Absolut, problemet är bara att alla tillstånd för vattenkraft behöver förnyas och att man är väldig restriktiv med det. Risken är att all småskalig vattenkraft blir olönsamt antingen för att det är för dyrt med miljö konsekvens beskrivning och allt annat som behövs för att få tisslstånd, eller att man rent av inte får tillstånd.
I mäklarens beskrivning står: EMÅN
Emån är känd bland att för att det är en av tre vattendrag i Sverige där den starkt utrotningshotade Malen finns. Malen är en av Europas största sötvattensfisk och kan bli flera meter lång och väg uppemot 100 kg.

Jag tolkar det att mäklaren försöker att presentera ett potentiellt dolt fel som något positivt.
 
harry73 skrev:
Absolut, problemet är bara att alla tillstånd för vattenkraft behöver förnyas och att man är väldig restriktiv med det. Risken är att all småskalig vattenkraft blir olönsamt antingen för att det är för dyrt med miljö konsekvens beskrivning och allt annat som behövs för att få tisslstånd, eller att man rent av inte får tillstånd.
I mäklarens beskrivning står: EMÅN
Emån är känd bland att för att det är en av tre vattendrag i Sverige där den starkt utrotningshotade Malen finns. Malen är en av Europas största sötvattensfisk och kan bli flera meter lång och väg uppemot 100 kg.

Jag tolkar det att mäklaren försöker att presentera ett potentiellt dolt fel som något positivt.
det är säkert därför han säljer huset också !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.