38 210 läst · 128 svar
38k läst
128 svar
Vi bygger vår drömstuga!
Fredag 21 augusti
Nu börjar även gäststugan få sin form. Ser så litet ut, nu är den ju inte stor färdigbyggd heller men så här liten!!!!!
Nu börjar även gäststugan få sin form. Ser så litet ut, nu är den ju inte stor färdigbyggd heller men så här liten!!!!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Onsdag 26 augusti
Arbetet med kantbalkarna fortsätter.
Häftig känsla att stå där och titta ut över tomten från vårt blivande vardagsrum. Nu kan man verkligen börja ana vad som komma skall.
Arbetet med kantbalkarna fortsätter.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Häftig känsla att stå där och titta ut över tomten från vårt blivande vardagsrum. Nu kan man verkligen börja ana vad som komma skall.
Logga in
Skapa konto
Ursäkta om jag har missat det tidigare i tråden, men i vilket vädersträck ligger sjön? Har ni morgonsol eller kvällssol? Anledningen till att jag frågar är att jag har funderat lite på om man skulle ångra sig resten av livet om man slog till på en tomt som ligger väster om en sjö och alltså har morgonsol, men ligger i skugga på kvällen.
Det är en havsvik. Vi har sol (ser sol) från ganska tidig morgon, om grannen tar bort lite mer träd så blir det ännu tidigare;-) till en bit in på kvällen och vill vi ha sol ännu längre så kan vi bara leta oss ner till vattnet och sätta oss där
Vädersträck hmmm, inte min grej men det borde bli i söderläge.
Vädersträck hmmm, inte min grej men det borde bli i söderläge.
Fredag 28 augusti
Nu äntligen är all golvisolering lagd i samtliga byggnader. Fritidshuset får drygt 300 mm isolering i golv och väggar och gästis och garage drygt 200 mm, det bör räcka ;-)
En av två stödplintar där det kommer en pelare som ska stötta utstick av taket. Den andra hamnar vid entrén.
Nu äntligen är all golvisolering lagd i samtliga byggnader. Fritidshuset får drygt 300 mm isolering i golv och väggar och gästis och garage drygt 200 mm, det bör räcka ;-)
Logga in
Skapa konto
En av två stödplintar där det kommer en pelare som ska stötta utstick av taket. Den andra hamnar vid entrén.
Logga in
Skapa konto
Måndag 31 augusti
Nu är arbetet för att få vattenburen golvvärme igång. Det blir golvvärme i fritidshuset, gäststugan och förrådsdelen av garaget. Dock skippar vi golvvärme i själva garagedelen.
Nu är arbetet för att få vattenburen golvvärme igång. Det blir golvvärme i fritidshuset, gäststugan och förrådsdelen av garaget. Dock skippar vi golvvärme i själva garagedelen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tisdag 1 september
Jobbet med att lägga ner golvvärme fortsätter. Det ska bli såååå skönt om fossingarna, speciellt kalla vinterdagar. Det blir många meter slang och mycket armeringsjärn som går åt, hur mycket vågar jag inte ens gissa. Hoppas bara att dom kommer ihåg att provtrycka innan gjutning
Jobbet med att lägga ner golvvärme fortsätter. Det ska bli såååå skönt om fossingarna, speciellt kalla vinterdagar. Det blir många meter slang och mycket armeringsjärn som går åt, hur mycket vågar jag inte ens gissa. Hoppas bara att dom kommer ihåg att provtrycka innan gjutning
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto