3 780 484 läst · 12 845 svar
3780k läst
12,8k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Jag har faktiskt inte riktigt tryckt på köpknappen än men jag tycker nog att man kan läsa lite blandat om båda dessa. Jag tror att när man läser recensioner så får man nästan alltid bara de som är supernöjda eller som hatar produkten. Den stora massan skriver varken bra eller dåligt för de är nöjda med produkten. Däremot om en produkt bara har negativa kommentarer så brukar jag akta mig lite.magda136 skrev:
Just så. En 6x120 vill man absolut dra in med slagskruvarn! Jag byter numera redan vid 5x70 eller så .. Men det kanske har att göra med att jag ändå vanligtvis lyssnar på musik i hörselskydden. Sorry OT.thestrut skrev:
Kanske lite off topic, men...F_man skrev:
Vi brukar varje år köpa häftet "Restaurangchansen" med kuponger för diverse lokala erbjudanden. Har för mig att häftet kostar 220:-,och kupongerna är giltiga ett år. Det jag vill komma till är att det åtminstone detta och föregående år funnits tre kuponger där man får 20% på valfri vara på Clas Olsson. Häftet är insparat rätt snabbt...
Har för mig att det även finns några erbjudanden hos Flugger färg, men jag kommer inte ihåg exakt vad.
Jo, K-rauta har väl helt ok priser, speciellt om man jämför med Beijer och XL. Dessvärre är personalen omöjlig att ha att göra med och det tar en evighet att ta sig ut från brädgården, betydligt smidigare på Byggmax.
Jag fyndade iaf innerdörrar och karmar (400kr/st) samt lite bra och ha, typ spackel, vävlim etc etc.
Jag fyndade iaf innerdörrar och karmar (400kr/st) samt lite bra och ha, typ spackel, vävlim etc etc.
Runt 15% över stämmer nog bättre.vectrex skrev:
Jag jämför alla priser på nätet så därför blev det K-Rauta nu när det är rabatt. Dem blev billigast på nästan allt. Men ja personalen är inte 100 och jag blev inparkerad i bygghallen i 30 minuter.....
Får deras företagsblad ibland där dom har 50% rabatt på proffsverktygen, en snabb sökning på nätet visar att då ligger dom runt samma priser som på näthandlarna efter deras rabatt. Deras övriga sortiment är kanske inte så högt prissatta men man blir ju lite sned när man får sån reklam, tror dom man är dum eller?Ramnemark skrev:
Det är ju likadant med alla sådana fackhandlar typ Beijers o.s.v. Därför handlar man enbart verktyg på nätet. Jag köpte dock själv färg på K-rauta igår. Jag brukar handla på Bauhaus annars som har bättre priser, men de hade inte det inne som jag skulle ha och efter K-rautas 20 % blev priset i nivå med Bauhaus.huggan skrev:Får deras företagsblad ibland där dom har 50% rabatt på proffsverktygen, en snabb sökning på nätet visar att då ligger dom runt samma priser som på näthandlarna efter deras rabatt. Deras övriga sortiment är kanske inte så högt prissatta men man blir ju lite sned när man får sån reklam, tror dom man är dum eller?
Vissa saker är till och med dyrare även efter 20%. Typ PL400 tar de runt 115-120 kr i ordpris medan man kan få den för 68 kr hos andra handlare.
Eller deras elsortiment, många saker låg långt över 50%. Så om man ska fynda bör man ha koll på priserna. Gjorde fynd på 3000 kr jämfört med att om jag hade köpt på billigaste stället.
Eller deras elsortiment, många saker låg långt över 50%. Så om man ska fynda bör man ha koll på priserna. Gjorde fynd på 3000 kr jämfört med att om jag hade köpt på billigaste stället.