peternicklas
hantverkare1 skrev:
Stod v086 så nu har jag uppdaterat till v94.
Den snurrar fortfarande och stannar vid grannen så vi får se vad som händer imorgon om han går ut själv
Kan du se hur grannens maskin beter sig. Det finns en film på youtube om 2 Landroid som går med 20 cm. avstånd mellan slingorna. Det var 794E, altså föregångaren till din. Jag har fått en antydan, från Italien, till att ner mot en meters avstånd ska det inte vara några problem. Kortet i laddstationen kan vara en orsak.

Igår när jag var ute och startade om min såg jag grannens stå på andra sidan, precis mitt emot min. Furutsätter att samma sak hänt med hennes men kan ju ej veta säkert.

Jag skulle tro att vi nu har ca 3 m mellan slingorna och det fungerar ej. Men verkar bara vara på 1-2 m som det strular nu när jag flyttat ut slingan så det är väl på gränsen.

peternicklas
hantverkare1 skrev:
Igår när jag var ute och startade om min såg jag grannens stå på andra sidan, precis mitt emot min. Furutsätter att samma sak hänt med hennes men kan ju ej veta säkert.

Jag skulle tro att vi nu har ca 3 m mellan slingorna och det fungerar ej. Men verkar bara vara på 1-2 m som det strular nu när jag flyttat ut slingan så det är väl på gränsen.
Ring supporten och begär att få ett nytt kort! 2 m. står i manualen och minst detta avstånd ska de fungera på. Vilken årgång är den på hennes, alltså klipparen...

Ska ringa dom imorgon.

Vet ej vad hon har, men den installerads i våras och är svart och ser större ut än min

Kollade på hemsidan, ser ut att vara L 1500 eller L 2000

peternicklas
hantverkare1 skrev:
Ska ringa dom imorgon.

Vet ej vad hon har, men den installerads i våras och är svart och ser större ut än min
Är det inte en Landroid, i så fall en 792E?. HQ 220 ska inte vara några problem, är rätt bra att vet vilken hon har. Ett kort.

Hittade nu klippet jag antar du pratar om och det ser ju trevligt ut.

Stod också i klippet att roboten ibland vände någon meter från kabeln och det har min också gjort när jag tänker efter

peternicklas skrev:
Är det inte en Landroid, i så fall en 792E?. HQ 220 ska inte vara några problem, är rätt bra att vet vilken hon har. Ett kort.
Jo precis, en 792E eller 793E har hon

peternicklas
hantverkare1 skrev:
Hittade nu klippet jag antar du pratar om och det ser ju trevligt ut.

Stod också i klippet att roboten ibland vände någon meter från kabeln och det har min också gjort när jag tänker efter
https://www.youtube.com/watch?v=TKGttiXirlg , 1 m. mellan dem så går det bra.

Japp var den jag såg. Gick ut och mätte precis. Jag har slingan 260 cm från häcken som är ca 30 cm bred. Antar att grannens ligger minst 20 cm från häcken vilket ger 310 cm mellan slingorna😟

Hej,
Jag drog om min slinga i förrgår då vi börjat återställa tomten hemma så det blivit mer för den att klippa. Dock undrar jag om man borde köra Zonindelning, inte kollat något på det förut.

Frågan är om den kommer att hitta in till den smala delen framför huset annars? Den är mellan 3-4 meter bred och totalt 15m djup (den smalare biten). Tomten är på totalt 1500kvm tror måtten på den är nånstans 55m*28m, varav gräsyta borde ligga omkring 900-1000kvm.

Ni andra som har denna, någon med liknande tomt som har erfarenhet av detta?

tomt2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Andreas Blomkvist skrev:
Hej,
Jag drog om min slinga i förrgår då vi börjat återställa tomten hemma så det blivit mer för den att klippa. Dock undrar jag om man borde köra Zonindelning, inte kollat något på det förut.

Frågan är om den kommer att hitta in till den smala delen framför huset annars? Den är mellan 3-4 meter bred och totalt 15m djup (den smalare biten). Tomten är på totalt 1500kvm tror måtten på den är nånstans 55m*28m, varav gräsyta borde ligga omkring 900-1000kvm.

Ni andra som har denna, någon med liknande tomt som har erfarenhet av detta?

[bild]
Lite liknande prova först utan zoner Worx är bra i trånga utrymmen tror den fixar det

Spjerne skrev:
Stöldskydd kanske? Har en liggandes. Ser ut som denna:
[länk]

Har fungerat bra med Comviq kontant. :rolleyes:

Edit:
Det finns flera modeller med olika typer av kommandostyrning på e-bay.
Min använder t.ex #803#....... sms-kommandon. Håller koll på den via "orange gps"
www.gps-trace.com
Androidapp:
[länk]

Funkar bra.
Behövde du aktivera IMEI koden för att kunna använda spårning online via "Orange"?
Hur monterade du gps trackern? Antar den matas från klipparens batteri, var kopplade du in dig?

Då var det dags för min trotjänare, Landroid 794E från 2014 att börja strula efter två långa säsonger. Började härom dagen larma för "Skiv block". Ett par ggr per dag står den på gräsmattan med larmet. Tallriken känns inte som den går tungt, och verkar inte heller vara glapp eller konstig på nått annat sätt. Har plockat bort tallriken och "klumpen" den sitter i utan att se nått konstigt. När den väl klipper så har den ett mycket högt vinande, som en fläkt eller lite liknande som om man kör med en trasig kniv. Som tur är så funkar den såpas ofta så jag klarar mig nog till hösten innan jag skickar in den. Men är det någon som varit med om liknande och har någon idé på vad felet kan vara?

peternicklas
Jonas Hedberg skrev:
Då var det dags för min trotjänare, Landroid 794E från 2014 att börja strula efter två långa säsonger. Började härom dagen larma för "Skiv block". Ett par ggr per dag står den på gräsmattan med larmet. Tallriken känns inte som den går tungt, och verkar inte heller vara glapp eller konstig på nått annat sätt. Har plockat bort tallriken och "klumpen" den sitter i utan att se nått konstigt. När den väl klipper så har den ett mycket högt vinande, som en fläkt eller lite liknande som om man kör med en trasig kniv. Som tur är så funkar den såpas ofta så jag klarar mig nog till hösten innan jag skickar in den. Men är det någon som varit med om liknande och har någon idé på vad felet kan vara?
Låter som klippmotorn. Inget skit som blockar den?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.