4 358 476 läst · 32 063 svar
4358k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 381 inlägg
Mitt hus gör jag aldrig nåt med... Det är mer relevant att fråga vad jag gör hos grannen. Oj oj oj, vedskjulet på 250 m[SUP]3[/SUP] fick sin sista spik för inte så länge sedan. Ska ta en bild på det. Men nu var det idag, idag har vi färdigställt en gjutform. Vad kan man tänka sig använda en platta på 5 x 30 meter till? Det har en liten "farstukvist" på mitten, och några vertikala armeringsmattor. Det är inte en bostad utan nåt helt annat, anpassat för en maskin.
Här står cementen i det lilla garaget och väntar, 52 säck, 250 kg per säck som ska ge en kubik var. Gjutning på Fredag.
Blanda, det gör vi med batongen Bättre gubbdagis finns inte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här står cementen i det lilla garaget och väntar, 52 säck, 250 kg per säck som ska ge en kubik var. Gjutning på Fredag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blanda, det gör vi med batongen Bättre gubbdagis finns inte.
Redigerat:
Idag har jag beställt 500m färdiggrundad panel till huset.
Sen har jag målat bjälkarna på altanen i den nya grå färgen, spikat upp den sista läkten och skruvat dit mus-skydd.
Imorgon ska det nog börja skjutas fast lite panel
Sen har jag målat bjälkarna på altanen i den nya grå färgen, spikat upp den sista läkten och skruvat dit mus-skydd.
Imorgon ska det nog börja skjutas fast lite panel
Idag har jag burit ner all panel från vinden och börjat spika upp den. Sen vid 3 ringde polaren och frågade om vi skulle byta lite fönster. Så vid halv 10 var vi färdiga med 5 fönster och en altandörr. Tyvärr blev det mörkt innan jag hann fota.
Två fönster och en altandörr är kvar och det blir efter helgen
Två fönster och en altandörr är kvar och det blir efter helgen