Rikard Gjersvold skrev:
Du måste vara inloggad på Facebook för att kunna kolla (Tror jag)
Vad tråkigt...jag tyckte filmen lät spännande :(
 
sblixten skrev:
Vad tråkigt...jag tyckte filmen lät spännande :(
Den är lika spännande som att titta på sekundvisaren på en klocka, men dom filmar när den startat och kör filmen i slowmotion, man kan räkna takterna och se rökpuffarna, ett två tre fyr... puff, ett två tre fyr... puff......
 
Idag har jag drevat runt de nya fönstren men hade såklart för lite drev. Sen har jag spikat upp lite panel, köpt fönsterbleck och lite annat smått och gott.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Ah nu fattar jag också, kollade länge på plaströret.
Ser fint ut, trots missödet. (y)
Samma här - tittat på bilden vid tre olika tillfällen innan jag nu till slut fattade. Det hjälpte att läsa noggrannt
 
Fördelade ut 14 ton 8/16 som slitlager på parkering samt underlag för kommande friggebod!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Arbetet med balkongen på uthuset/lgh fortsätter, handledare och kryss på g.. :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mats128 och 2 till
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


La visst in samma bild två gånger, den ena ska bytas mot denna 😆
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
D09
Varit upptagen större delen av dygnet men hann med att få ut en minikärra med verktyg till garaget, sätta skruvdragarens batteri på laddning och hänga upp lite verktyg på väggen :)

Hitta ytterligare lite grejor att kränga av på lokala säljgrupper :)

Nu soffläge :)
 
Jag har köpt drev, drevat de sista fönstret, spikat upp lite mer panel, sedan grillat och badat tunna :)
 
Målat blivande vindskivor till min vedbod , inspekterat huset min dotter + sambo köpt , samt bytt ut några eluttag åt dom.
 
Målat fönster med vattenbaserad fönsterfärg, och kan inte hitta nått med denna färg som är bra.
Färghandlare framhöll att målare gillar färgen för att den torkar fort, jag har all tid i värden och ser hellre ett bra resultat än att den torkar på fem minuter, även om det stod 2 timmar på burken.

Jag målade först en smal kant med en liten pensel, sen tog jag en större, när jag skulle börja med nästa fönster hade den lilla penseln torkat och gick inte att använda, som tur är har jag ett välfyllt förråd med penslar, så jag fick hämta en ny.

Det är omöjligt att få med sig nog mycket färg för att dra fönstrets hela höjd/längd, i detta fall 80x50 cm, så det var väldigt knepigt att få ut färgen en bit på glaset som man brukar, så jag maskerade nästa fönster istället, men trots att jag drog tapen direkt när jag målat runt fönstret hängde färgen med tapen.

Så mitt betyg på vattenbaserad fönsterfärg är: SKIT
 
  • Gilla
Drövel och 1 till
  • Laddar…
Ska fortsätta med att spika upp panel och snickarglädje på norra väggen.
Jag kan inte lägga upp kort här märker jag? Händer inget när jag trycker på kameraikonen, surfar via en Samsung s5 och byggahus appen!
 
Det funkar väl inte från appen?
Det har jag antagit då det var längesedan det funkade för mig.
 
JaHa vad dumt. Får gå in via internet istället då :|
 
Har spikat upp lite mer panel. Det börjar ju se ut som ett hus nu :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.