Förbereder för att lägga trall. Vilket skapade mer arbete. Förra husägaren har dumpar betong där jag gräver ur. Han har även lagt grus och jord mot syllen så nu får ja byta en del av den med😡
 
Idag har jag burit många kg tegelpannor, så nu är årets takprojekt klart. Nästan i alla fall. Vindskivor och plåt ska upp nästa helg. Det blir vita vindskivor istället för faluröda som förut. Det kommer säkert se roligt ut med hälften av vindskivorna vita respektive röda, eftersom takläggningen på andra halvan görs först nästa år. Vad gör man inte för att roa förbipasserande.
 
Jag brassade på med lite gräs på balkongen, det kändes lite flummigt �� image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Bildbevis
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Och så var det dagens inomhusjobb. Golvet fortsätter uppåt i sovnischen
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det ska upp ikea-skåp sista halvmetern, undertill täcksida med spottar, kanske 😄
 
Redigerat:
D09
Monterat en dörr.. Hatar att montera dörrar..

Men gött när det är klart :)

Ikväll så vinner sambon en lång strid :confused:

Jag ska lägga ut mina favorithögtalare ( infinitypaket som jag köpte -99 ) till försäljning 😢
 
20150803080513.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skrapat och dammsugit ur alla fogar på stenläggningen för att istället lägga hårdfog.
Kladdat dit en betongkant vid yttersta plattraden för att förhindra dem från att glida ut...igen.
Under betongen döljer sig en radda armeringsjärn.
 
Rivit lite, återvinningen, byggmax, sen häftat upp lite vindpapp och satt spikreglar, imorrn blir de panel spikning, med D skalle ;)
 
D09 skrev:
Monterat en dörr.. Hatar att montera dörrar..

Men gött när det är klart :)

Ikväll så vinner sambon en lång strid :confused:

Jag ska lägga ut mina favorithögtalare ( infinitypaket som jag köpte -99 ) till försäljning 😢
Det låter som ett nederlag :(
 
D09
Ramnemark skrev:
Det låter som ett nederlag :(
Ja, tar en öl för att lindra smärtorna ;)

Men får jag sålt dom så kan jag ju köpa nya (y)
 
Ge frugan ölen och behåll högtalarna ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Ramnemark skrev:
Ge frugan ölen och behåll högtalarna ;)
Vet inte varför... Men det känns också som en förlust ;)
 
Och som det stod i nån annan tråd "Tvingar kan man inte ha för många av" Termostaten till elementet totalhavererade i vintras, och sen dess regleras värmen med en snabbtving.

Visa bilaga 148216[/QUOTE]

Min termostat till elementet har varit trasig länge, men är dessvärre ingen standard modell, så där sitter en slangklämma istället:)
(Det blir ju så himla varmt på full speed)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Montören skrev:
Och som det stod i nån annan tråd "Tvingar kan man inte ha för många av" Termostaten till elementet totalhavererade i vintras, och sen dess regleras värmen med en snabbtving.

[bild]
Min termostat till elementet har varit trasig länge, men är dessvärre ingen standard modell, så där sitter en slangklämma istället:)
(Det blir ju så himla varmt på full speed)[/QUOTE]

Du har kopplat om rören? :)
 
D09 skrev:
Min termostat till elementet har varit trasig länge, men är dessvärre ingen standard modell, så där sitter en slangklämma istället:)
(Det blir ju så himla varmt på full speed)
Du har kopplat om rören? :)[/QUOTE]

Sorry inte min bild !
Glömde radera den när jag citerade..
inte van vid byggahus appen , vill helst ha datorn. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.