Mikael_L
Väldigt fina snickerier. (y)
Jag hoppas de blir målade i en annan färg så man ser de tydligare.

Är det nytt eller gammalt hus?
 
Börjat kratta ut matjorden..pust

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Rikard Gjersvold skrev:
Då skulle du se resten av röreriet i denna kåk, du skulle grina, han som bodde här tidigare har jag fått höra många roliga historier om av grannarna, han la inte en krona på nått som man kunde hitta gratis, och han verkar ha snubblat över presskopplingar och maskin, dock verkade han inte ha hittat nån tumstock eller vattenpass, ingenting är rakt nån stans.

Att kulventilerna är olika beror på att varmvattnet är ett 16 rör och kall 15, och för dagen hade inte handlaren nått annat att erbjuda.
Jag får boka in ett besök när jag ska till den kungliga hufudstaden då för att se spektaklet :p
 
D09
Utfört lite regndans :)

Kört paddan nere på vinterparkeringen och på grusbacken :)

Finns väl inte så mycket att padda men det var kul ändå ;)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Idag har jag rensat marken efter takläggningen. En del av marken i alla fall. Därefter skruvade jag dit nya toapappershållare på dass. Snyggt och prydligt!
Städning efter takläggning.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Toahållare på dass.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Det var färgglatt :)
Där måste man ju känna sig som en glad skit ;)
 
Målat, väntat på att målarfärgen ska torka, målat igen....
 
Inspekterat krypgrunden efter allt tjat om hussvamp och placerat en termometer med hygrometer där.
 
Spikat panel på stugan, bara en gavel kvar nu
 
Fortsatt måla fönster.

Dagen började strålande när ett källarfönster skulle plockas ut. Fönstret var kopplat i nederkant och var inte låst i överkant så när jag väl lyckades få upp fönstret (det är nog inte öppnat de senaste 20-åren..) så faller innerfönstret ner i backen och rutan pajjar. :(. Utryckning till glasmästaren och 600 spänn fattigare men då ingick varsin godisklubba till barnen som var med :)

Nu tar det väl en vecka innan kittet torkat så man kan måla fönstereländet dessutom... :(
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
b8q skrev:
Bråkade med ett lås på källardörren som gått i baklås igår. Har lirkat, smörjt, värmt upp och testat i princip allt, men låset vägrar samarbeta. Eftersom både dörr och lås är uråldriga så är det inte värt att ta dit låssmed heller. Ikväll blir det nog att sätta vinkelslipen i låsblecket och sen köpa nytt lås...
Uppdatering: Hade lite tur, när jag kom hem igår hade låset tröttnat på att trilskas och gick upp efter några försök! Slapp alltså inleda operation vinkelslip! :) Har nu täppt för nyckelhålet tillfälligt (för att ingen familjemedlem av misstag låser det igen) i avvaktan på att köpa ett nytt lås.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Kökets tak blev färdiglistat i helgen.

DSC_1965.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På bilden syns även nya salningen mellan kök och vardagsrum, som jag sjukt nog spacklade spikhål på idag, FÖRE frukost...
Slipas och grundas före jobbet är planen.

I bakgrunden syns den ännu inte färdigställda farstun på framsidan.. Man vänjer sig rätt fort med OSB klädda väggar :surprised:

<edit>
Grundat! :)
Vet inte riktigt vad som händer, polarn frågade om ja var sjuk...
Ingen idé att fundera, lika bra att 'go with the flow' så länge det håller.. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Blivit klar med det här härket! Har fått slipa av tröskel en hel del för att den ska gå och stänga ordentligt,och slipat tills man såg i kors. Men nu så, nu har drömmen om en ny altandörr skickats till framtiden (y)

IMG_2544web_zpsfxwdigln.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Väldigt fina snickerier. (y)
Jag hoppas de blir målade i en annan färg så man ser de tydligare.

Är det nytt eller gammalt hus?
Man tackar :)
Frun i huset ville ha dom vita, så dom blir vita :surprised: :p

Det är från 72 så det är varken nytt eller gammalt men vi gör om så mycket vi kan för att få ett äldre och lantligare utseende!
 
Ens planer grusas fort.

Dagens plan var att hoppa upp med tuppen, fara iväg och fixa några jobb snabbt för att sen dra hem, lägga golv, och få börja knåpa ihop en inredning i tvättstugan av det kök jag köpt, men så ringde min kära mor och krävde tårta.
"Men fan morsan, det är över 50 år sen, det är väl inget att äta tårta för" men hon insisterade, och jag fick lyda mor som man alltid gjort (nästan)
Så ist för att lägga golv fick jag åka hem och baka (frun är bortrest) men när jag lyckats få iväg sällskapet kunde jag iaf köra igång med golvet, och blev klar :) Just nu kom jag på att jag inte ätit mer än tårta sen frukosten halv 6 i morse, så nu måste man laga mat också. Det är skönt ibland när man är ensam hemma, men det är nog bäst när frun är hemma så man får lite mat.

WP_20150805_004.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.