992 819 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Idag har jag och äldsta grabben spikat ner kantjärn i cortensrål så att vi ska få en fin kant mellan buskarna och gräsmattan. Vi köpte in dessa redan förra året när vi skulle göra fint inför sonens konfirmationsfest men det hanns aldrig med då.
Efter det har jag skrapat bort mossa från vår gamla entretrappa som sakta men säkert håller på att vittra sönder eftersom den innehåller för mycket sand och för lite betong. Trappan är "bara" 13 år gammal men den ser ut som -
100. Vilket i och för sig var meningen (att den skulle se ut som den alltid varit där).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter det har jag skrapat bort mossa från vår gamla entretrappa som sakta men säkert håller på att vittra sönder eftersom den innehåller för mycket sand och för lite betong. Trappan är "bara" 13 år gammal men den ser ut som -
100. Vilket i och för sig var meningen (att den skulle se ut som den alltid varit där).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
jag är ny här, men jag kastar mig med liv och lust in i alla trådar:wow: jag är trädgårds och blomfanatiker, så den här tråden passar mig fin fint idag har jag grävt en nu liten rabatt, framför en sten (berg, jag bor i småland) där jag satte nejlika, praktklocka the fary ros och en aldeles fantastisk ros som är svart/blå/lila! i övrigt har jag skyfflat lergegga i dammen, planterat en dubbel violruta och vattnat som en tok...
Fortsatte rensandet, den här gången är det plattorna som får sig årets rensning..(längst bort i bild är stenlagda "uteplats".. (Bilden jag publicera innan..) och nu ska vi fasiken snart inviga den för året..(har inte ätit middag ute än i år)..
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Vilka verktyg och medel använder du dig av? Resultatet ser ju bra ut. Ska tvätta min i slutet av sommaren.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 453 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 453 inlägg
Kartat äppelträden.
En knuten näve mellan varje äpple för att får god skörd enligt gammal sed följer jag.
Ypperligt tillfälle att plocka bort dålig frukt och spara dom fina karten!
En knuten näve mellan varje äpple för att får god skörd enligt gammal sed följer jag.
Ypperligt tillfälle att plocka bort dålig frukt och spara dom fina karten!