HasseTeknik skrev:
Min erfarenhet visar att det är skillnad på vilka hörn man pratar om.
På min installation funkar det bra att dra tråden som i skissen här:

[bild]
Instämmer den klarar ytterhörn i 90 gr innerhörn, den har svårare i inner.bör vara 2x 45 eller rundade om man lägger i marken
 
Per Eskilsson skrev:
Har inte läst hela tråden. Men stämmer det att landroiden inte kan klippa i 90 gradiga hörn?
Det kan den men det blir avsevärt mycket bättre med brutna hörn eller rundade hörn. Istället för att stanna och rotera så kör den hela tiden typ. Sliter mindre på gräset. Ytter/inner sak samma där
 
  • Gilla
power650
  • Laddar…
Belzhadar skrev:
Min 2012:a visar inga som helst tendenser till att ha fått sämre batteritid.
Mig veterligen fanns bara Landroid 1.0 2012, köpte själv en av de första. 2.0 M kom först på våren 2013 till Sverige i alla fall.
 
karlelei skrev:
Vad för vikter? Sådana man har till fälgarna på bilen?
Har du nån bild?
Jag har just monterat vikter i hjulen på min nyinköpta WG790E, vet att tråden inte avhandlar denna modell men denna installation är lika för alla M versioner. Använde Biltemavikter 12x25 g + 9x15 g per hjul. Det blir totalt 870 gram vilket gör gott i slänter mm. 20150623_192932.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
flovv
  • Laddar…
Är det ingen som öppnat sin klippare så man kan se hur den ser ut inuti?
 
MBygga skrev:
Jag har just monterat vikter i hjulen på min nyinköpta WG790E, vet att tråden inte avhandlar denna modell men denna installation är lika för alla M versioner. Använde Biltemavikter 12x25 g + 9x15 g per hjul. Det blir totalt 870 gram vilket gör gott i slänter mm.[bild]
Tyngre maskin, påverkar det batteri tiden något?
 
  • Gilla
lingonlingon
  • Laddar…
nissenhj skrev:
Tyngre maskin, påverkar det batteri tiden något?
Inte märkbart, jag har en WG794E också med ca. 1 kg men fäst bak som ett rör och den går lika länge både före och efter vikten sattes dit.
 
power650 skrev:
Är det ingen som öppnat sin klippare så man kan se hur den ser ut inuti?
Jodå, men har tyvärr ingen bild på det. Ena framhjulet ramlade av då ingen låsbricka var ditsatt. Jag fick en ny bricka från supporten och för att få dit den behövde man öppna maskinen med deras goda minne. Inte helt lätt att vare sig öppna den eller få ihop den igen, så jag rekommenderar det inte.
 
nissenhj skrev:
Tyngre maskin, påverkar det batteri tiden något?
Nu har vi snart kört repris på HELA forumet! Detta finns avhandlat tidigare inklusive mer eller mindre långsökta teorier om extra slitage, ofjädrad vikt och hela baletten. Även hjulvikter vs central ballast. SÖK!

Inklusive filmer på före/efter osv

[video=youtube;6z8lfrZ-W-4]https://www.youtube.com/watch?v=6z8lfrZ-W-4[/video]

[video=youtube;ufEMqRqJ9Ds]https://www.youtube.com/watch?v=ufEMqRqJ9Ds[/video]
 
Henke2 skrev:
Nu har vi snart kört repris på HELA forumet! Detta finns avhandlat tidigare inklusive mer eller mindre långsökta teorier om extra slitage, ofjädrad vikt och hela baletten. Även hjulvikter vs central ballast. SÖK!

Inklusive filmer på före/efter osv

[video=youtube;6z8lfrZ-W-4]https://www.youtube.com/watch?v=6z8lfrZ-W-4[/video]

[video=youtube;ufEMqRqJ9Ds]https://www.youtube.com/watch?v=ufEMqRqJ9Ds[/video]
Tyvärr kan jag inte komma ihåg att batteritiden avhandlades förra året i samband med ökad vikt. Och om du tycker det är besvärligt med att svara på något som du har svarat innan så behöver du inte det, det finns andra människor här som gör det utan att gnälla.
 
  • Gilla
flovv
  • Laddar…
nissenhj skrev:
Tyvärr kan jag inte komma ihåg att batteritiden avhandlades förra året i samband med ökad vikt. Och om du tycker det är besvärligt med att svara på något som du har svarat innan så behöver du inte det, det finns andra människor här som gör det utan att gnälla.
Sök sök sök slappa rackare...
 
  • Gilla
Börje 51
  • Laddar…
Henke2 skrev:
Sök sök sök slappa rackare...
Håller med... Vem går in på en tråd, ställer en fråga utan att först läst eller iaf sökt i tråden? O vem svarar? Snurrig tråd där frågorna drunknar i varandra.
 
  • Gilla
deetee
  • Laddar…
pilot skrev:
Håller med... Vem går in på en tråd, ställer en fråga utan att först läst eller iaf sökt i tråden? O vem svarar? Snurrig tråd där frågorna drunknar i varandra.
det finns en slapphet utan tvekan leta först ibef trådar, skriv vad ni har för maskin,
 
Henke2 skrev:
Sök sök sök slappa rackare...
Nu var det ju jag som svarade nissenhj på hans fråga då jag precis satt i vikter tyckte jag det var lämpligt. Eftersom ingen i den tidigare frågan hade satt i enbart zinkvikter (dalkarl hade satt i bly och zink) tyckte jag det var lämpligt att redovisa hur mycket man kan få i. I den förra frågan spekulerades det i hur mycket vikt det kunde bli men nu kan jag alltså redovisa att det kan bli så mycket som 870 g enbart zink mot bly-zink 990 g, dvs. inte så stor skillnad som det spekulerades i senast (620 g vs. 990g). Alltså har jag här kommit med nya uppgifter vilket torde berättiga att frågan kunde besvaras igen, vilket jag inte heller har något problem med. Att ta upp ett antal inlägg i tråden med att enbart gnälla på oss andra är dock enligt min mening helt meningslöst slöseri.
 
  • Gilla
Kapasu68 och 6 till
  • Laddar…
ni som har den större modell den för 1500kvm


är ni nöjda eller ångar ni att ni inte köpte tex hq eller gardena. Varför köpte ni den här,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.