4 362 068 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
River gamla köket nu när det nya är så gott som klart. Historiens vingslag, många generationers idéer om funktion och design i olika lager. Längst in stockväggen (som på den här väggen ska få komma fram igen). På den har man putsat, väldigt spännande armerat med små spikar och en nät av tunn ståltråd. Direkt på putsen gammal gammal tapet som tyvärr inte går att rädda. Sen två lager masonit och till sist kakel och pärlspont (som jag gissar är ditsatt 90-/2000-tal någon gång)
Lite halvvägs:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite halvvägs:
Logga in
Skapa konto
I många år har jag tex köpt en låda (35 kg) färska skrubborRamnemark skrev:
(skrubbskäddor) för infrysning - kostar mycket lite lokalt då
08-orna mest suktar efter piggvar, torskrygg samt utsockn-
es fisk som hälleflundra mm - efter rensning och "trimning"
(av oönskade fenor mm) blir vikten betydligt mindre (ca 1/2)
- men det går knappast stoppa in i en vanlig frys oavsett an-
talet "turbofrysaggregat" eller liknande den har utan att det
blir alarm eller ?
Redigerat:
I dag har vi lagt klart golvet i köket. Bara hallgolvet kvar, sen är alla golv inne. Skönt, då är det bara resten kvar. (Måla kök och hall, sätta tapet på en vägg, sätta lister och passbitar samt sätta in dörrar och kaminen)
Ursäkta röran.
Logga in
Skapa konto
Ursäkta röran.
Jag shoppade en kvarts kossa igår (33kg) som jag proppat in i frysen (eller ja, 25kg i stora frysen och resten i halvfrysen) och jag satta igång "superfreeze" 24h innan infrysningen skulle börja och stängde av 24h efter (dvs 48h totalt). Det var väl på gränsen att proppa in 25kg i frysen men det verkar ha funkat rätt bra. Får försöka att låta bli att bygga på höjden, utan jobba med tunna lager så gott det går.palbin skrev:I många år har jag tex köpt en låda (35 kg) färska skrubbor
(skrubbskäddor) för infrysning - kostar mycket lite lokalt då
08-orna mest suktar efter piggvar, torskrygg samt utsockn-
es fisk som hälleflundra mm - efter rensning och "trimning"
(av oönskade fenor mm) blir vikten betydligt mindre (ca 1/2)
- men det går knappast stoppa in i en vanlig frys oavsett an-
talet "turbofrysaggregat" eller liknande den har utan att det
blir alarm eller ?
Jag skrev en lapp över alla påbörjade projekt för att bli motiverad att slutföra dom.
Åkte till Jula och köpte ett mäthjul så jag lätt kan få fram mått på hur mycket dräneringsrör jag behöver.
Tvättade rent duschkabinen..
Roligaste grejen idag var att jag hittade en bra trädgårdsarkitekt i området som dessutom inte kostade så mycket, ska bli spännande vad han har att föreslå sen..
Åkte till Jula och köpte ett mäthjul så jag lätt kan få fram mått på hur mycket dräneringsrör jag behöver.
Tvättade rent duschkabinen..
Roligaste grejen idag var att jag hittade en bra trädgårdsarkitekt i området som dessutom inte kostade så mycket, ska bli spännande vad han har att föreslå sen..
Vad har du för grund under ditt uterum? Träbjälklag och golvspån? Vad är det för trägolv du lagt in?LG-THN skrev:
Tacksam för svar,
// Thomas