MeanMike skrev:
min funkar perfekt. dör INTE och zoner funkar perfekt. samt kantklippning. 072 e perfekt för mig
Låter kanon.
Hur funkar det med zoner? Måste man ha flera slingor som avgränsar eller hur gör man?
 
exabit skrev:
Har fått respons från Clas Ohlson i Sisjön nu och de rekommenderar mig inte att skicka maskinen till Hässleholm då de ändå inte vet hur det ska lösa problemet...

Tydligen ett ganska omfattande problem och min kollega som bytte in sin Landroid M på Clas Ohlson igår fick en ny som fungerar lika kasst...

Jag ska ringa Torbjörn på Serviceverkstaden i Sisjön imorgon och höra vad man ska göra. Antagligen blir det att slita upp de 200 metrarna kabel och lämna tillbaka allt och få pengarna tillbaka.

Köpte en Landroid L för några veckor sedan och har skrivit om problemen på forumet. Stänger av sig själv i laddstationen och hittar aldrig till laddstationen när den ska ladda. Kanske därför handtaget sitter där bak, för jag får bära tillbaka den till laddstationen hela tiden...

Lustigt nog godkände Clas Ohlsons moderator mitt dåliga omdöme om produkten på sin hemsida - klart otippat!

[länk]

Mög!
Clas O är mycket duktiga på maskiner,och avhjälpa fel ock engagerar sig verkligen i reklamationer,därför köpte jag min hos C O
 
lazy rick skrev:
Låter kanon.
Hur funkar det med zoner? Måste man ha flera slingor som avgränsar eller hur gör man?
Se ett par sidor bakåt i tråden.
 
peternicklas skrev:
Har du provat att köre den på automatiskt schema istället?
Den finns i Hässleholm skall få den tillbaka i denna veckan hoppas jag !
 
Min har de senaste dagarna varit avstängd på morgonen så att jag fått starta den manuellt.
Så kl 10.00 när maskinen skall starta har jag fått gå ut och köra igång den.

Samma förfarande idag, men döm om mi nförvåning när jag kom ut till klipparen 10:05 och den inte stod i laddaren.
Idag har det helt plötsligt bestämt sig för att gå ut själv. Spännande, får se om det håller i sig.. =)
 
När jag kom hem idag så stod den urladdad på slingan på väg hem?
Har aldrig hänt förut.
 
A
depalma skrev:
Min har de senaste dagarna varit avstängd på morgonen så att jag fått starta den manuellt.
Så kl 10.00 när maskinen skall starta har jag fått gå ut och köra igång den.

Samma förfarande idag, men döm om mi nförvåning när jag kom ut till klipparen 10:05 och den inte stod i laddaren.
Idag har det helt plötsligt bestämt sig för att gå ut själv. Spännande, får se om det håller i sig.. =)
Har samma problem. Det är intermittent hos mig med. Har du nya programvaran i din?
 
aggplanta skrev:
Har samma problem. Det är intermittent hos mig med. Har du nya programvaran i din?
Yes, nya mjukvaran. Aldrig haft några problem förut och har samma tids programmering nu som alltid innan.

I vanliga fall brukar supporten svara på mail väldigt snabbt.
Mailade dom ang. detta problem för några dagar sendan men det verkar dom dock inte vilja svara på.
 
A
depalma skrev:
Yes, nya mjukvaran. Aldrig haft några problem förut och har samma tids programmering nu som alltid innan.
Min hade problem när jag tog ut den, sen uppgraderade och har samma problem. Verkar vara en bug som följt med de olika versionerna. Det skulle ju potentiellt kunna vara ett hårdvarufel också.
 
Har en nyinköpt WG790E med exakt samma problem.... död på morgonen och följer inga schema.....
Hoppas de löser detta problem snabbt.....
 
aggplanta skrev:
Min hade problem när jag tog ut den, sen uppgraderade och har samma problem. Verkar vara en bug som följt med de olika versionerna. Det skulle ju potentiellt kunna vara ett hårdvarufel också.
Har kört min med både 0.50 och 0.61 tidigare iår, inga problem med dom versionerna. Kom nu för mig efter uppdateringen till 0.72.

Får väl lattja lite med datumformat och automatisk schemaläggning så får man se hur det blir.
 
Samma sak för mig, stendöd på morgonen! Men det konstiga är att om jag försöker starta den på morgonen står det att den är utanför arbetsområdet, men på eftermiddagen går det att sätta igång den! Kan det vara så att kylan påverkar funktionen?
 
Nu har jag uppdaterat från v0.64 till v0.72. Några andra har också haft problem med uppdateringen. Min display blev först helt blå. Men sedan jag läst den engelska software update kom jag underfund med att man skulle hålla on knappen nere 10 sec. Då fungerade det perfekt. Efter att ha bytat pinkod kommer jag inte in i den menyn utan att slå in koden. Det verkar som dom härmed löst pinkodsproblemet. Någonstans har jag läst att den automatiska kantklippningen sker en gång i veckan. Förmodligen är det denna funktion som kan sättas på och av i den icke översatta menyraden. I övrigt verkar min M från våren 2014 klippa på utan problem.
 
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
Min klippare blev helknasig i dag. Den backar ur laddstationen åt fel håll rakt in i förrådsväggen. Efter en stunds tuggande tar den sig loss och börjar klippa. Trycker jag på STOP-knappen står det FEL-pinkod Hej! Sedan stängs den av. Tillbaka med klipparen i laddstationen upptäcker jag att när jag trycker på ON-knappen begärs inte någon PIN-kod och den börjar ladda. Dessutom visas inte veckodagarna utan bara batterisymbol, laddprocent och stapeln längst till höger med menyerna. Jag lämnar maskinen för laddning och plötsligt startar den backar ut som den ska, stannar och piper några gånger. Därefter står det söker arbetsområde i displayen och maskinen börjar följa slingan, dock utan att klippa. Nu har jag provat ett antal gånger och maskinen går en sträcka efter slinga, stannar och visar i displayen att den börjar gräsklippa. Trycker jag på STOP-knappen står det FEL-pinkod Hej! och sedan stängs maskinen av. Varje gång har maskinen stannat på olika ställen men den har gått längre och längre för varje gång jag provat.

Har provat att lägga in programvaran 0.72 på nytt men med samma resultat. Önskar att det gick att göra en reset och sedan lägga in programvaran på nytt men det går väl inte antar jag. Det går väl heller inte att lägga in den tidigare programvara vad jag förstår.

Ett annat fenomen som helt plötsligt uppenbarat sig är att maskinen ibland piper, backar ut från laddstationen för att sedan direkt gå tillbaka till laddstationen igen.
 
hanse1 skrev:
Min klippare blev helknasig i dag. Den backar ur laddstationen åt fel håll rakt in i förrådsväggen. Efter en stunds tuggande tar den sig loss och börjar klippa. Trycker jag på STOP-knappen står det FEL-pinkod Hej! Sedan stängs den av. Tillbaka med klipparen i laddstationen upptäcker jag att när jag trycker på ON-knappen begärs inte någon PIN-kod och den börjar ladda. Dessutom visas inte veckodagarna utan bara batterisymbol, laddprocent och stapeln längst till höger med menyerna. Jag lämnar maskinen för laddning och plötsligt startar den backar ut som den ska, stannar och piper några gånger. Därefter står det söker arbetsområde i displayen och maskinen börjar följa slingan, dock utan att klippa. Nu har jag provat ett antal gånger och maskinen går en sträcka efter slinga, stannar och visar i displayen att den börjar gräsklippa. Trycker jag på STOP-knappen står det FEL-pinkod Hej! och sedan stängs maskinen av. Varje gång har maskinen stannat på olika ställen men den har gått längre och längre för varje gång jag provat.

Har provat att lägga in programvaran 0.72 på nytt men med samma resultat. Önskar att det gick att göra en reset och sedan lägga in programvaran på nytt men det går väl inte antar jag. Det går väl heller inte att lägga in den tidigare programvara vad jag förstår.



Ett annat fenomen som helt plötsligt uppenbarat sig är att maskinen ibland piper, backar ut från laddstationen för att sedan direkt gå tillbaka till laddstationen igen.
Har Du provat med att stänga av och sätta på maskinen igen utan att den står i laddstationen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.