martin43 skrev:
Är det "klippning vid hemgång" som man kan slå av eller på i menyn i 0.72?
Har du årets maskin för min 794E från förra året har ingen menyinställning för kantklippning utan trycker man på "Home" så börjar den klippa den när den funnit linan vid hemgång.
 
MBygga skrev:
Har du årets maskin för min 794E från förra året har ingen menyinställning för kantklippning utan trycker man på "Home" så börjar den klippa den när den funnit linan vid hemgång.
Men med version 0.72 får du automatisk kantklippning
Guld värt!
 
depalma skrev:
Även min robot står nu kvar i laddstationen avstängd efter nattens vila.
Får gå dit och starta den manuellt så går den hela dagens körning utan problem sen.

Likadant varje dag, har min på schema Mån-Fre, kl 10:00.

Detta fel fanns ju inte med 0.61 utan kom vid uppdatering till 0.72 nu.
Skickade ett mail till support men ännu itne fått något svar.
Låter du den gå in automatiskt till "nattens vila" eller styr du den genom att trycka på Home? I det senare fallet kan det bli så i vissa fall att den stänger ner sig efter ett tag och därmed inte startar upp igen när schemat säger så. Verkar bero på att den tolkar Home som en manuell styrning och därmed förväntar sig en ny sådan men när den inte får någon stänger den ner sig. Det händer inte alltid har jag märkt men vid vissa tillfällen även med 0.61 mjukvaran.
 
nissenhj skrev:
Men med version 0.72 får du automatisk kantklippning
Guld värt!
Jag har WG794E SN2013...
Men automatisk kantklippning (dvs kantklippning vid hemgång) fanns ju redan i v0.50, bara att jag inte kunde stänga av funktionen.
Det är därför jag undrar om det är den funktionen man kan sätta av/på i menyn i 0.72, dvs klippning vid hemgång, eller om det är nåt annat. Står inte i nya manualen.
 
martin43 skrev:
Jag har WG794E SN2013...
Men automatisk kantklippning (dvs kantklippning vid hemgång) fanns ju redan i v0.50, bara att jag inte kunde stänga av funktionen.
Det är därför jag undrar om det är den funktionen man kan sätta av/på i menyn i 0.72, dvs klippning vid hemgång, eller om det är nåt annat. Står inte i nya manualen.
Min WG794E SN2014... har då inte kantklipp automatiskt varken med v0.50 eller v0.61. Ville jag ha kantklippt så var det att sätt maskinen bakom laddstationen och trycka home. När den har gått hem för laddning stängde den av kniven och det lär den väl göra med v0.72 också?
 
peternicklas skrev:
Tycker det felet är mycket märkligt. Även jag har 0.72 och min klippte i går, stod och väntade tills idag då den startade igen. Nu står den och väntar på nästa pass. Jag tror fortfarande att det har något med programmeringen att göra. Kolla vad som ligger i den manuella programmeringen och ta bort detta. Kör den sedan helt på automatisk programmering.
Har en 790E (V 0,85f) om det är det som är skillnaden. Har provat nolla alla manuella tider och bara köra automatisk - samma problem. Stänger av sig på natten och detta är nog ett känt problem eftersom supporten sa att dom hade några på väg in samt en del telefonnummer till ägare med samma problem dom skulle höra av sig till.

Det som är skumt är att ibland när jag startar den igen har den 95% batteri och ibland 55% och vill såklart då ladda/stänga av sig fortast möjligt igen pga låg batterinivå.
 
Ni som har problem med att den inte startar enligt schema och liknande, hur har ni konfigurerat tidsformatet? Ett litet långskott, men jag skulle inte bli förvånad om det finns någon bugg i mjukvaran relaterat till detta. Prova lite olika varianter.

- Tidsformat: 12h eller 24h
- Datumformat: mm-dd-yyy, dd-mm-yyyy eller yyyy-mm-dd
 
Har fått respons från Clas Ohlson i Sisjön nu och de rekommenderar mig inte att skicka maskinen till Hässleholm då de ändå inte vet hur det ska lösa problemet...

Tydligen ett ganska omfattande problem och min kollega som bytte in sin Landroid M på Clas Ohlson igår fick en ny som fungerar lika kasst...

Jag ska ringa Torbjörn på Serviceverkstaden i Sisjön imorgon och höra vad man ska göra. Antagligen blir det att slita upp de 200 metrarna kabel och lämna tillbaka allt och få pengarna tillbaka.

Köpte en Landroid L för några veckor sedan och har skrivit om problemen på forumet. Stänger av sig själv i laddstationen och hittar aldrig till laddstationen när den ska ladda. Kanske därför handtaget sitter där bak, för jag får bära tillbaka den till laddstationen hela tiden...

Lustigt nog godkände Clas Ohlsons moderator mitt dåliga omdöme om produkten på sin hemsida - klart otippat!

http://www.clasohlson.com/se/Robotgräsklippare-Worx-WG792E/31-8256

Mög!
 
Har samma problem med att min L inte hittar tillbaka. Laddar sig dock som den skall. Hoppas verkligen det finns en lösning på detta då den klipper hur bra som helst
 
exabit skrev:
Har fått respons från Clas Ohlson i Sisjön nu och de rekommenderar mig inte att skicka maskinen till Hässleholm då de ändå inte vet hur det ska lösa problemet...

Tydligen ett ganska omfattande problem och min kollega som bytte in sin Landroid M på Clas Ohlson igår fick en ny som fungerar lika kasst...

Jag ska ringa Torbjörn på Serviceverkstaden i Sisjön imorgon och höra vad man ska göra. Antagligen blir det att slita upp de 200 metrarna kabel och lämna tillbaka allt och få pengarna tillbaka.

Köpte en Landroid L för några veckor sedan och har skrivit om problemen på forumet. Stänger av sig själv i laddstationen och hittar aldrig till laddstationen när den ska ladda. Kanske därför handtaget sitter där bak, för jag får bära tillbaka den till laddstationen hela tiden...

Lustigt nog godkände Clas Ohlsons moderator mitt dåliga omdöme om produkten på sin hemsida - klart otippat!

[länk]

Mög!
Låter lite drastiskt att riva upp allt! Be att få en äldre programvara att stoppa i den. Har du så stor yta på gräsmattan att du inte skulle klara dig med en M?
 
Jag pratade med service i Hässleholm som skulle få in en maskin i veckan som hade samma fel. Dom vill titta på den innan dom meddela mig om vidare åtgärd
 
nissenhj skrev:
Låter lite drastiskt att riva upp allt! Be att få en äldre programvara att stoppa i den. Har du så stor yta på gräsmattan att du inte skulle klara dig med en M?
Om du läser vad jag skrev så står det att min kollega nu avverkat två st. M med samma fel...
 
mg765 skrev:
Ni som har problem med att den inte startar enligt schema och liknande, hur har ni konfigurerat tidsformatet? Ett litet långskott, men jag skulle inte bli förvånad om det finns någon bugg i mjukvaran relaterat till detta. Prova lite olika varianter.

- Tidsformat: 12h eller 24h
- Datumformat: mm-dd-yyy, dd-mm-yyyy eller yyyy-mm-dd
Jo detta är gjort,men ibland har den gått ut efter laddning,och ibland struntar den i det trots att det finns 2 timmar kvar på den inprogrammerade gångtiden
 
peternicklas
exabit skrev:
Om du läser vad jag skrev så står det att min kollega nu avverkat två st. M med samma fel...
Installationen utförd på rätt sätt enligt manualen? Ingen extra kabel vid laddstationen?
 
peternicklas
Elkludde skrev:
Jo detta är gjort,men ibland har den gått ut efter laddning,och ibland struntar den i det trots att det finns 2 timmar kvar på den inprogrammerade gångtiden
Har du provat att köre den på automatiskt schema istället?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.