Da har jeg oppgradert sw til lille Rulle. Hadde store problemer til å begynne med, det virker som om den er litt kresen på usb-minnet. Etter å ha prøvd 2 stk. så gikk det på 3.forsøk.

Etter å ha hørt om diverse problemer her inne, så var jeg skeptisk, men det virker det som om jeg hadde lite grunn til.

Har prøvd den ute på plenen i dag, og det ser ut som om den fungerer prikkfritt. Det virker som om den har en litt annen metode for å komme seg løs på vanskelige steder nå, og det setter i allefall jeg stor pris på. Den følger tråden akkurat like godt som før (midt på) når den skal tilbake til lading.

Også soneinndelingen ser ut til å fungere prikkfritt. Testet også å programmere starttider, og det fungerer like godt som før.
 
Hej på er,

Idag plocka jag ut roboten efter vintervila men stötte på problem. Får inte den att arbeta då den säger att den är utanför arbetsområdet. Har ryckt i alla kablar men inget händer. Dock misstänker jag att nätadaptern inte är frisk. Jag minns ju inte hur det är men finns det en led lampa som indikerar att den fungerar eller hur är det? Det ser ut som så i alla fall och den lyser då inte.
 
peternicklas
Farbror Abraham skrev:
Hej på er,

Idag plocka jag ut roboten efter vintervila men stötte på problem. Får inte den att arbeta då den säger att den är utanför arbetsområdet. Har ryckt i alla kablar men inget händer. Dock misstänker jag att nätadaptern inte är frisk. Jag minns ju inte hur det är men finns det en led lampa som indikerar att den fungerar eller hur är det? Det ser ut som så i alla fall och den lyser då inte.
Den ska lysa blått(tror jag) annars har du något fel, mest troligt ingen eller dålig ström till laddstationen. Tror den blinkar om det är fel på slingan.
 
svartöra skrev:
Klipparen kanske kräver att minnet är formatterat med FAT och inte FAT32? Stora minnen brukar vara formatterade med FAT32.
Jag använde fat32 o det funkade. NTFs gick inte för mig

Den kantklippte precis.....
 
Finns det någon officiell instruktion för hur uppgraderingen skall gå till?
 
peternicklas skrev:
Den ska lysa blått(tror jag) annars har du något fel, mest troligt ingen eller dålig ström till laddstationen. Tror den blinkar om det är fel på slingan.
Tack för himla snabbt svar :) Problemet är att den gröna lampan på laddstationen pajade i slutet på förra säsongen så jag kan inte se på den om laddstationen får ström. Men då finns det alltså en led indikator på nätadaptern då. Undrar om en trasig sådan går på garantin? Det är väl tveksamt kan jag tänka.
 
peternicklas
Farbror Abraham skrev:
Tack för himla snabbt svar :) Problemet är att den gröna lampan på laddstationen pajade i slutet på förra säsongen så jag kan inte se på den om laddstationen får ström. Men då finns det alltså en led indikator på nätadaptern då. Undrar om en trasig sådan går på garantin? Det är väl tveksamt kan jag tänka.
På båda två. På laddaren en grön och en röd. Grön lyser när den klipper, röd när den laddar.
Är det inte åskan som har skadat den så har du ju minst 2 års garanti.
 
Redigerat:
peternicklas
BigSwede1972 skrev:
Finns det någon officiell instruktion för hur uppgraderingen skall gå till?
Finns på samma sida som nedladdningen av SW.
 
Nätadaptern lyser rött när den laddar
 
peternicklas skrev:
Finns på samma sida som nedladdningen av SW.
...sidan som inte funkar längre :(

Krävs det en adapter för strömförsörjningen som i den gamla instruktionen(10-Software update.pdf) eller gäller det att ha ett så litet USB-minne som möjligt så att man får plats med batteriet samtidigt?

-- Edit
Glöm det, jag hittade informationen på worx-site.
-- Edit
 
Redigerat:
peternicklas skrev:
Jag körde med ett 4BG fat32 minne och det gick bra. 8GB borde också funka.
Jag använde ett 8GB fungera hur bra som helst!
 
Farbror Abraham skrev:
Idag plocka jag ut roboten efter vintervila men stötte på problem. Får inte den att arbeta då den säger att den är utanför arbetsområdet.
Det är inte så att du växlat in och ut på slingan? Det gjorde jag, och då blev det precis som du säger.
 
  • Gilla
Mr.Blom
  • Laddar…
Hej,
Jag har samma problem som Farbror Abraham några inlägg ovanför, dock funkar mina lampor. Efter vintervilan får jag bara felmeddelandet "utanför arbetsområdet". Har provat skifta slingornas anslutning flera ggr men hjälper inte.

Är orolig att slingan är av, men fattar inte varför den egentligen skulle vara det. Lampan på laddstationen blinkar grönt, dock lyser den rött en kort stund efter att jag tryckt dit klipparen för att snart igen blinka grönt igen. Finns det ett "blinkande" som betyder slingbrott? Några andra tips? Har för mig att indikatorn på transformatorn lyste grönt.

Tack på förhand!
 
BigSwede1972 skrev:
FAT(16) stöder inte 4GB utan endast 2GB volymer.

Vanligt är att man använder antingen FAT32 (klarar 4-8TB) eller exFAT som filsystem på stora USB-minnen.
Kan vara värt att testa med någon av dem.
Eftersom det tydligen inte är det som är problemet är följande OT, men ändå. FAT16 funkar på 4GB volymer, se https://support.microsoft.com/en-us/kb/310561, men är nog att anse som icke standard. exFAT kostar en arm och ett ben i licenspengar till Microsoft, så det skulle förvåna mig om de alls supportar i den här klipparen.
 
Jc1972 skrev:
Är orolig att slingan är av, men fattar inte varför den egentligen skulle vara det.
Du har väl något vanligt universalinstrument? Prova att resistansmäta slingan.

Lövkrattning kan gå hårt åt slingkabeln har jag märkt - om man inte gräver ner den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.