4 362 382 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Nu är du så där härligt rörmokarnördig.krilleman_215 skrev:
Men lösning är lika enkel som genial, Ramnemark beställer helt enkelt 2 vred, och byter bägge för att inte behöva skämmas om någon (du? ) kryper in i skåpet och råkar se eländet.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 453 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 453 inlägg
Nördig och nördig, ett allvarligt brott mot husfriden att ha olika vred ju!
Kanske lättast för min nattsömn att två vred inhandlas.
Synd bara att Bynor har uppdatering nu. Nördig som jag är vill jag ju veta vad detta vred kostar. Och just Bynor verkar vara den enda butiken som listar dessa. Och varken Dahl eller Ahlsell har vredet i deras internetbutiker... :wow:
Kanske lättast för min nattsömn att två vred inhandlas.
Synd bara att Bynor har uppdatering nu. Nördig som jag är vill jag ju veta vad detta vred kostar. Och just Bynor verkar vara den enda butiken som listar dessa. Och varken Dahl eller Ahlsell har vredet i deras internetbutiker... :wow:
Helt enig med dig Mikael. Jag klipper bort alla gamla torix när jag kopplar om i dosorna, även om jag inte ska koppla till nått på just den. Jag kör bara med "klick" wago. De tar lite plats men man ska garanterat dit och koppla om igen
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
6 x 1,5 liter kolsyrat mineralvatten 32,95 kr.Ramnemark skrev:
Den som är nördigast kan väl räkna på vad kranvatten + kolsyra + maskin kostar per liter
Och ur kranen kommer det inte "mineral"vatten.
Sen kan man fundera över vad ismaskineriet i frysen kostar också.
Ibland kan det duga med manuell "tillverkning"
Då får man lägga in i priset att frysen/kylen kostar mycket mer med de funktionerna.
I kylen har du vattenfilter som ska bytas 1ggr/år alt. 1000L och det kostar 400 spänn
Det blir flaskvatten i framtiden
I kylen har du vattenfilter som ska bytas 1ggr/år alt. 1000L och det kostar 400 spänn
Det blir flaskvatten i framtiden
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Välkommen i gänget Ramnemark
Jag har skrivit på annan plats att jag försöka hålla ned tekniknivån, just för att minimera felkällor och slippa krångel.
Mitt vatten är från CityGross och riktigt gott. Möjligen lite för salt.
Jag har skrivit på annan plats att jag försöka hålla ned tekniknivån, just för att minimera felkällor och slippa krångel.
Mitt vatten är från CityGross och riktigt gott. Möjligen lite för salt.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Idag har jag satt lite smyglister och golvlister på övervåningen.
Nu sitter jag och ska fylla i en strandskyddsdispens och en anmälan om vattenverksamhet.
Men jag kan inte riktigt förstå eller motivera varför jag måste ha strandskyddsdispens för att timra en kaj i min båtläninng..
Det man fyller i verkar inte alls relevant för mitt ändamål utan blanketten är ju inriktad på byggnader.
Hur känns det att fylla i "marken anses redan vara ianspråktagen" när jag redan har gräsmatta ner till vattnet och brygga när dessutom min tomt går ut i vattnet.
Dessutom tycker jag en strandskyddsdispens känns väldigt onödig för en mindre brygga som ligger på mark och vatten som min tomt inrymmer.
Nädå jag är inte bitter men många blanketter blir det...
Nu sitter jag och ska fylla i en strandskyddsdispens och en anmälan om vattenverksamhet.
Men jag kan inte riktigt förstå eller motivera varför jag måste ha strandskyddsdispens för att timra en kaj i min båtläninng..
Det man fyller i verkar inte alls relevant för mitt ändamål utan blanketten är ju inriktad på byggnader.
Hur känns det att fylla i "marken anses redan vara ianspråktagen" när jag redan har gräsmatta ner till vattnet och brygga när dessutom min tomt går ut i vattnet.
Dessutom tycker jag en strandskyddsdispens känns väldigt onödig för en mindre brygga som ligger på mark och vatten som min tomt inrymmer.
Det står sådana i vår kyl med. Det är helknasigt att släpa hem vatten i flaskor när vi har jättefint vatten i kranen. Oftast tycker jag att temperaturen är lagom direkt ur kranen också, men frun vill ha det kallare.Korvgubbe skrev:
Många blanketter blir det.... eventuellt behöver du tillstånd för vattenverksamhet också...holmberg87 skrev:Det man fyller i verkar inte alls relevant för mitt ändamål utan blanketten är ju inriktad på byggnader.