436 719 läst · 2 410 svar
437k läst
2,4k svar
Zipabox
Precis, jag antar att larmet vill ha en potentialfri kontakt eftersom att om jag sluter mellan "Z1" och "GND" på larmet så tjuter det. Jag blev lite nyfiken på Philion, hur gjorde du där?lilytwig skrev:
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Jag kanske har hittat ett problem med mina HTTP sensorer. I det nya UI har jag dubbelt av alla Http Sensorer men innan jag börjar ta bort några måste jag kolla med er så detta inte är en bug och alla har så. Jag är rädd för att om jag tar bort den ena kanske den andra försvinner och dessa är med i väldigt många regler ( typ någon hemma )
Jag har också många extra HTTP sensorer, känns som att alla som man tagit bort tidigare finns kvar.Tomas Andersson skrev:Jag kanske har hittat ett problem med mina HTTP sensorer. I det nya UI har jag dubbelt av alla Http Sensorer men innan jag börjar ta bort några måste jag kolla med er så detta inte är en bug och alla har så. Jag är rädd för att om jag tar bort den ena kanske den andra försvinner och dessa är med i väldigt många regler ( typ någon hemma )
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Tack matsv
Detta verkar troligt när jag gjorde om alla http en gång i tiden och nu har dom exakt samma namn och båda får push från samma saker men detta kanske är problemet när den startar om eftersom då måste jag alltid skifta två gånger på varje sensor annars fungerar inte reglerna :banghead: Detta är fxxxxn så jobbigt.
Detta verkar troligt när jag gjorde om alla http en gång i tiden och nu har dom exakt samma namn och båda får push från samma saker men detta kanske är problemet när den startar om eftersom då måste jag alltid skifta två gånger på varje sensor annars fungerar inte reglerna :banghead: Detta är fxxxxn så jobbigt.
Den har potentialfri kontakt, så det funkar. Drivs dock med nätspänning. om du hellre vill köra lågspänning så är qubino plus ett extra relä att föredra.tranceblast skrev:
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Kan man ange din geografiska plats i Zipaboxen för att tända lampor vid skymning? Kan man i så fall också tända dem innan solen går ner?