436 617 läst · 2 410 svar
437k läst
2,4k svar
Zipabox
Nej kontakter finns självklart men det skulle ju kunna vara en dålig kabel.svestr skrev:Antennen har 50 ohms koaxialkabel. Mellan ledaren i mitten och skärm ska du mäta eller om den inte är inkopplad kan du mäta mellan antennsprötet och jordplanen (de som går nedåt) Hur kopplade du in den utan kontakt ? Det är inte säkert att den håller att köras utan antenn. Hela effekten blir då kvar i slutsteget. Blir det kortslutning gå den garanterat sönder.
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Är det någon som nånsin lyckas synka i nya gui. Jag får alltid error
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Ja visst har jag. jag har provat minst 20 gånger inte en enda gång har det fungera så det måsta vara fel hos mig.
Kanske time out pga många regler 56 st eller finns det någon som har lyckas med många regler?
Kanske time out pga många regler 56 st eller finns det någon som har lyckas med många regler?
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Jag kan inte sätta min box utanför routen. Eller rättare sagt det blir krångligt eftersom bahnof måste rega mac adressen.
Jag skulle gissa på min ide med för lite tid men får skicka frågan till zipato. tur att det fungerar i old skin
Jag skulle gissa på min ide med för lite tid men får skicka frågan till zipato. tur att det fungerar i old skin
Någon som vet hur man bär sig åt för att föra över alla enheter och regler till en helt ny box då den gamla gått sönder?
Samtidigt en helt annan fråga, alla som har Nexa sedan tidigare vet hur känsliga de är att sitta för nära varandra.
Nu undrar jag om zwave enheter är lika känsliga?
Går det att montera 2 dimmermoduler direkt i dosorna bredvid varandra?
Samtidigt en helt annan fråga, alla som har Nexa sedan tidigare vet hur känsliga de är att sitta för nära varandra.
Nu undrar jag om zwave enheter är lika känsliga?
Går det att montera 2 dimmermoduler direkt i dosorna bredvid varandra?
Byt ut variabeln mot en virtuell switch, så ser du bättre vad som händer och inte.
Det är lättare att felsöka om du så att säga dela problemet på två delar.
Dessutom kan du ha två olika regler som sätter switchen, eftersom du hade behov av det(?)
Sen, så är jag inte helt säker på att jag förstår vad du försöker uppnå?
Det är lättare att felsöka om du så att säga dela problemet på två delar.
Dessutom kan du ha två olika regler som sätter switchen, eftersom du hade behov av det(?)
Sen, så är jag inte helt säker på att jag förstår vad du försöker uppnå?
Jag har tänkt att kila ner till clas ohlson och köpa mig en zipabox till veckan. Dock så ska jag inte använda den skarpt förrän i vårt nya hus som vi flyttar in i till sommaren.
Kan man göra regler och scener utan att ha några enheter kopplade till boxen? Jag tänkte att jag kunde förbereda en scen och "torrköra" för att lära mig lite, sen lägga till enheterna i efterhand.
Kan man göra regler och scener utan att ha några enheter kopplade till boxen? Jag tänkte att jag kunde förbereda en scen och "torrköra" för att lära mig lite, sen lägga till enheterna i efterhand.