3 271 784 läst · 11 080 svar
3272k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Hobbysnickare
· Skåne
· 23 inlägg
Renoverare
· Gävleborg
· 8 164 inlägg
Under mina snart 6 år så har jag gjort det en gång.
//Patrik
//Patrik
Det här är ju ett lysande exempel på hur missvisande fel man kan klippa ihop sin egen lilla snutt. Och nu säger jag inte att elen är mindre farlig i fullängdsfilmen, men klippet ovan är verkligen oschysst. Tex så verkar det som att den kabel han kopplar på direkt orsakar kortslutningen i transformatorn, fel - inträffar annan dag. Sedan har man klippt in hans svar om en sanningens man efter pratet om el och blod, fel - det kommer i samband med hans åsikt om politiken.Yrrol skrev:
Men som sagt - elen är ju lika skrämmande ändå.
Jag höll på och koppla ett CEE uttag och kompisen (?) slog till JFB utan att kolla om jag var klar. Även det gjorde rejält ont men inte löste JFB ut. När jag sedan frågade vad i h***vete han sysslade med blev svaret " hur lång tid ska det ta att koppla in ett CEE uttag".
Ja precis ... Hur lååång tid ska det behöva ta egentligen ...
Jaaa ehum.
När jag var svagströmmare så hade jag med mig en alldeles ny färsk kille och vi skulle lägga in en ny 230V kontrollampa.
Jag läste fel på ritningarna och la ut fel plintar och meddelade sedan han att "Nu är det spänningslöst, bara att sätta igång och skruva."
Han lutade huvudet mot stativet när han satt igång, fick en jävla kyss.
Chockad, omtumlad och arg som ett bi meddelade han att han kände strömmen gå genom huvudet.
Ja, man skäms ibland.
Jaaa ehum.
När jag var svagströmmare så hade jag med mig en alldeles ny färsk kille och vi skulle lägga in en ny 230V kontrollampa.
Jag läste fel på ritningarna och la ut fel plintar och meddelade sedan han att "Nu är det spänningslöst, bara att sätta igång och skruva."
Han lutade huvudet mot stativet när han satt igång, fick en jävla kyss.
Chockad, omtumlad och arg som ett bi meddelade han att han kände strömmen gå genom huvudet.
Ja, man skäms ibland.
Vet inte om man ska skratta eller gråta, lite fnittrig blev man när han skvätte sand och hällde vatten på branden...elpaco skrev:Det här är ju ett lysande exempel på hur missvisande fel man kan klippa ihop sin egen lilla snutt. Och nu säger jag inte att elen är mindre farlig i fullängdsfilmen, men klippet ovan är verkligen oschysst. Tex så verkar det som att den kabel han kopplar på direkt orsakar kortslutningen i transformatorn, fel - inträffar annan dag. Sedan har man klippt in hans svar om en sanningens man efter pratet om el och blod, fel - det kommer i samband med hans åsikt om politiken.
Men som sagt - elen är ju lika skrämmande ändå.
Tänker direkt på alla spännande dragningar och härvor i Thailand , som lät extra mysigt när det regnade...
Med vänlig hälsning, fremax