Y
Fåttupp ytterligare 2 vindbrädor.. kylan+dåliga handskar+kvällsmörker gjorde så vi inte kunde slutföra. åh..

D09
Kom o tänka på en sak.

Gjorde en rutinkoll på avloppstanken nu när det börjar bli lite kallare.

Inget fruset där, men om man t ex vill gardera sig ifall det skulle bli rejält kallt.

Blir det tokigt att hälla i effektsalt i tanken eller kan det sabba markbädden? :)

Jag skulle nog hellre lägga över en stor frigolitskiva.

Men köldvädret skall visst ta slut redan på tisdag :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Tömt tonåringens rum och slitit bort matta limmad på skiva som sitter med en miljon spik, ska in laminat och mattan stinker så den var tvungen att åka ut. Handskar hade varit en bra idé :surprised:

Beställt ett trägolv till ett rum på bottenvåningen, något slags vardagsrum-gillestuga som ska bli lite mer åt bibliotekshållet.

lilla frugan skrev:
Tömt tonåringens rum och slitit bort matta limmad på skiva som sitter med en miljon spik, ska in laminat och mattan stinker så den var tvungen att åka ut. Handskar hade varit en bra idé :surprised:
Trodde maken var trött när han kom hem från jobbet men vi satte igång och lägga nya golvet och nu är rummet helt klart och grabben har flyttat in igen (y)

Idag har jag inte gjort något hemma pga. övertid på jobbet.
Men juldagen o annandag jul har jag rivit ur alla gamla garderober i sovrummet och köpt hem nya som ska monteras snarast.

Har varit ut och knackat is runt luftvärmepumpen.

Kickat i gång värmen på bergvärmen. Intemp från hålen låg på -3,5 grader. Var lite kallt inne.

Fått ett tak bytt! Är impad av att dom kom idag och hur effektiva dom var :)

D09
Börjat med "boken om mitt hus" :)

Tänkte fånga in alla byggmoment, funktioner som driften och underhåll och lite historia :) dvs göra huset lite mer personligt :)

En kul grej att ha och om man säljer någongång :)

Har ju miljoner bilder från byggtiden som ligger i en hårddisk till ingen nytta :)

Tanken är att beställa ett inbundet exemplar när det är "klart"

• Gilla
holmberg87
  • Laddar…
D09 skrev:
Börjat med "boken om mitt hus" :)

...

Tanken är att beställa ett inbundet exemplar när det är "klart"
Då minns ingen vad en "bok" är för något :cool:

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Ha ha tur att den görs på ipaden så ungarna kan läsa den också..

Har ju inte lärt sig hur man vänder blad än.

I-landsproblem nr 2.

Lillgrabben tror att allt går att styra via touch, till nya tvns fasa

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Letat köksfläkt. Underbygnadsfläkt av den modellen man drar ut i 70 cm bredd är visst lika vanligt som hönständer och aborrfötter. Vad trött man blir.

D09 skrev:
Ha ha tur att den görs på ipaden så ungarna kan läsa den också..
Skriva en hel bok på en padda?!? :wow: Låter som en tortyrmetod värdig Nordkorea! :eek:

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.