3 271 995 läst · 11 080 svar
3272k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Minst sämsta, men väldigt långt ifrån bra.fiskbuggaren skrev:
USB 1, 2 och 3.0 krävde 5 Volt.
USB 3.1 stödjer 5, 12 och 20 Volt. USB Type-C är dessutom en ny typ av USB-kontakt.
Hur tror ni USB 4.0 kommer att se ut? Vilken typ av kontakt blir det? USB 5?
Det finns bara en sak som är säker, bygger man något annat än 230V-nät så får man riva ut det inom 10 år. Det är en riktigt dålig idé.
Den korrekta lösningen är små effektiva laddare typ de som levereras till iPhone.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Om argumentet är att minska produktionen av väggvårtor, hur gör man om man är på resa eller behöver ladda telefonen på jobbet, ska man då köpa väggvårta som tillbehör?
Protte
Protte
Utebelysningen i brorsans nyinköpta hus, skarvat och förgrenat med hjälp av tvinning och eltejp bakom fasaden.
Och den andra lösningen hittade jag hos min fars mycket händige farbror
Och den andra lösningen hittade jag hos min fars mycket händige farbror
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 923 inlägg
Många hus nuförtiden har (potentiellt) ett sådant för 48V. Det är t.o.m. en standard. Det kallas för Power over Ethernet, och alla hus som har ett nätverk draget kan relativt enkelt byta switchen mot en som stöder PoE. Det finns en hel del produkter som nyttjar detta, t.ex. övervakningskameror och trådlösa accesspunkter, som då drar den ström de behöver från nätverksanslutningen.Nyfniken skrev:
Nej, du pluggar bara in den USB-kabel (eller vilken standard man nu väljer) som annars skulle gått från vårtan direkt i väggen istället.prototypen skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Blir snabbladdning med 230 då.
Protte
Protte
Medlem
· kronoberg
· 1 520 inlägg
Erhmm..