4 369 713 läst · 32 118 svar
4370k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 495 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 495 inlägg
Då ligger jag "bättre" till då jag endast donade över två år i mitt badrum?!xdigger skrev:
Vi har inte gjort något nytt, men fick ta fram skruvdragaren för att plocka bort spaljén på "kortsidan" av trappen för att kunna få upp en ny 120säng på övervåningen. Vi har iallafall lärt oss att den sängen stannar där den är. Hoppas på att vi har mer lycka med 90-sängarna som ska ner om ett tag, när vi flyttade in och upp alla grejer fanns det ju ingen spaljé alls.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hjälpt farsan med att byta till nya takpannor
Förvånad över att taket inte hade takpapp under men såg väldigt fint ut undertill och är 30 år gammalt
Guld var maskinen som hissade upp pannorna på taket
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag lade tillbaka mitt enkupiga efter 45 år, blev bara byte av pappen. Hur som så spacklade jag lite på en vägg i källaren idag. Sen blev det kräftor i goda vänners sällskap. Smakade även lite på den egna punschen och tonicen ;-)
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Jag är säker. Det som förmodligen lurar dig är att överst i vagnen ligger 2 halvpannor, resten är 2-kupiga betongpannor. Benders Palema skulle jag tro.KnockOnWood skrev:
De gamla ser ut som Moniers Zanda-panna, dom är lite spetsigare.
Målat en vägg, så det blev riktigt fult.... fast bättre än vad det var först. Dottern ville måla själv, jag hann inte kontrollera förrän det redan hunnit börja torka. Hur lätt är det att "rätta till" totalt ojämn rollning med fläckvis tjock och rinnigt när det torkat ca 45 minuter? Nåja, den väggen ska tapetseras med mönstrad tapet.