Vilken fin ros! Tror jag måste plantera några här hemma också:)

Blev också förtjust i den rosen när jag såg mailet härom dagen. Väldigt sugen på att köpa ett gäng av dem!

Igår sågade vi ner ett 30-tal träd och förberedde dem för klyvning. Idag har vi mest "småpillat" i trädgården: grävt ut och jordförbättrat för körsbärsträdsplantering, tvättat garaget, klippt upp ena staketet en bit och suckat en stund över att helgen inte räckte till allt som behövde göras.

Mycket småpill, frosten härjade bland grönsakerna förra veckan så har röjt och komposterat en del. Tömt växthuset på det som inte klarar vintern, gödslat och vänt om jorden där. Plockat undan en del, men finns jobb ett par helger till innan vi kan gå i ide hemma ;)

//Jante

Grävt, grävt och grävt. Och det är de tråkigaste man kan göra. Men men. Det är bara 80% kvar :) ImageUploadedByByggahus.se1412010365.333781.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ramnemark skrev:
Grävt, grävt och grävt. Och det är de tråkigaste man kan göra. Men men. Det är bara 80% kvar :)
Vad skal du göra, odla potatis?

Du vet att den bara kostar ca 4 kr kilot i affären va?

Klippt gräsmatta , han bara klippa halva tomten och får då ta resten efter jobbet i morgon.:thumbdown:

Hehe nej jag gör inget i matväg. Jag ska bygga ett trädäck som ska vara i samma höjd som marken. Det blir lite drygt 10 kubik att gräva för hand :)

Ramnemark skrev:
...Jag ska bygga ett trädäck som ska vara i samma höjd som marken...
Jag tycker mig att se ända härifrån att panelen på gaveln börjar sjunga på sista versen.
Hoppas att du har uppsikt över den, och inte bara tänker på den nya altanen :)

Men förhoppningsvis ser jag fel...

Du ser helt rätt. Det var därför jag sågade ner och grävde upp alla buskar. Nya fönster och panel ligger i garaget :). Blir även ny kulör på huset, snorgrön är inte nice :)

Det är utan tvekan det tråkigaste jag gjort i mitt liv. Nästan värt att riva garaget så man kommer åt med grävmaskin :(
ImageUploadedByByggahus.se1412107397.427981.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmakatten
Skördat de sista kryddörterna som nu ska torkas i en torkolla.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Grävt hål i gräsmattan för fruktträd, klippt ner dahliorna och grävt upp knölarna, fällt fler träd på baksidan och kört grenarna i kompostkvarnen.

Ramnemark skrev:
Det är utan tvekan det tråkigaste jag gjort i mitt liv. Nästan värt att riva garaget så man kommer åt med grävmaskin :(
OM det är spaden du använder som står lutad mot huset, byt ;) Kan varmt rekomendera fiskars ergonomiska spadar. Spar både rygg och humör (y)

//Jante

Köpt två körsbärsträd, imorgon blir det plantering!

Jag har använt den och några andra. Det har gått åt en eller 2. Men nu är gropen grävd och snart ska vi bygga soldäck :). Men ryggen och alla andra muskler i kroppen har fått sitt :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.