Vi fick "arslet ur vagnen" och fixade lite inlagda rödbetor av vår skörd.. (det vi inte ätit upp redan hehe..)

rodbetor.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robert Kooijman
  • Laddar…
Inte jag så mycket, men fem andra har monterat bergvärme och rivit ut oljetetank och panna. Nu hoppas jag nästan på kallt väder så att vi kan prova grejerna.
 
Planterat 2 st rabarber, en stormhatt och något annat som jag inte kommer ihåg namnet på. Flyttat mossa från mor och fars plattläggning till min plattläggning. Och klippt gräsmattan. Rensat lite i trädkojan som bara saknar dörrar och spjälor i staketet.
 
Har varit hos mina föräldrar och hjälpt far att klippa gräset ;-)
gräsn.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
GreenYoda
  • Laddar…
Y
har beskurit träd och buskar
 
Utökat gräsmattan 4m2 i en höna, där det var för brant för gräsklipparen tidigare.
 
sblixten skrev:
Utökat gräsmattan 4m2 i en höna, där det var för brant för gräsklipparen tidigare.
Har sålt fyra hönor och en tupp.
(Nåja, det är hustrun som är affärskvinnan, jag serverar drinkar bara.)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
"Skulle bara" ha en till vit löjnants hjärta till nya rabbaten, det gick ju bra :confused:
Två nya rosor, fem liljor, några tuvor prydnadsgräs, flytt och delning av ett gäng ärvda pioner, skörd av vaxbönor och amerikanska blåbär och, ja just ja :p var slut på löjnants hjärtan så det bidde en fänrik istället .....

OUPS !

//Jante
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Har sålt fyra hönor och en tupp.
(Nåja, det är hustrun som är affärskvinnan, jag serverar drinkar bara.)
Då beställer jag två till på fredag.
 
Jag har sett en mus i min trädgård, första gången under de 5 år vi bott här som jag sett en! Kvarterets katter måste ha börjat tackla av...
 
sblixten skrev:
Då beställer jag två till på fredag.
Två drinkar eller två tuppar :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Dragit el och satt uppbelysning på fasaden på framsidan.
Dragit el och kopplat in spottar till belysning av murgröne-beklätt plank på baksidan.

Många meter kabel blir det :D

Till helgen blir det en hängbjörk som ska belysas rakt underifrån med en nedgrävt spott.
 
sblixten skrev:
Då beställer jag två till på fredag.
För att vara lite allvarligare (vilket förmodligen var din avsikt):

Hönsen är ju lite korkade. Fast de naturligt lever i flockar med 1 - 2 tuppar på 10 hönor så kläcks ungefär lika många tuppkycklingar som hön-kycklingar.

Var gör man av alla tuppkycklingar? Extrema djurvänner och veganer vill nog inte veta :p

Men nu har vi alltså mest tuppkycklingar kvar av varierande ålder.
(Vi sålde faktiskt 6 hönkycklingar och 2 tuppkycklingar, tror vi :) )

Och en liten kull om 4 kycklingar är under uppväxt, och de blir nog de sista för i år.
Men de är bara drygt två veckor gamla än, och är för unga för att lämna sina hönsmammor.
 
Skördat vindruvor.
Funderar bara på vad jag ska göra med dem, blir mer än jag trodde. Mycket kärnor i dem också, annars skulle jag koka marmelad. Men goda är de.
 
KnockOnWood skrev:
För att vara lite allvarligare (vilket förmodligen var din avsikt):

Hönsen är ju lite korkade. Fast de naturligt lever i flockar med 1 - 2 tuppar på 10 hönor så kläcks ungefär lika många tuppkycklingar som hön-kycklingar.

Var gör man av alla tuppkycklingar? Extrema djurvänner och veganer vill nog inte veta :p

Men nu har vi alltså mest tuppkycklingar kvar av varierande ålder.
(Vi sålde faktiskt 6 hönkycklingar och 2 tuppkycklingar, tror vi :) )

Och en liten kull om 4 kycklingar är under uppväxt, och de blir nog de sista för i år.
Men de är bara drygt två veckor gamla än, och är för unga för att lämna sina hönsmammor.
Nja, helt ärligt avsåg jag drinkarna.
Min fru vill ha höns, men jag tycker inte det lämpar sig så som vi bor.

Däremot om du har ett par ungtuppar över någon gång och "visar" mig hur jag slaktar dem, så har jag plats för dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.