4 369 593 läst · 32 118 svar
4370k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Slängde på en brasa i vedpannan... Fan måste isolera acktanken riktigt... Värmen läcker ju rätt ut och det blir bastu i huset =P
Blir prio1 efter att tösens rum är inflyttningsklart.
En postiv upplevelse med spillträ är att det blir inget söl, dvs bark och smått som lossnar när man laddar pannan... Dvs mindre att städa upp på golvet
En postiv upplevelse med spillträ är att det blir inget söl, dvs bark och smått som lossnar när man laddar pannan... Dvs mindre att städa upp på golvet
Jag körde helt oisolerat en vecka när vår panna drogs igång för några år sedan. Det var nog 85 grader i pannrummet och 35 grader i de angränsande rummen. Varmt!D09 skrev:Slängde på en brasa i vedpannan... Fan måste isolera acktanken riktigt... Värmen läcker ju rätt ut och det blir bastu i huset =P
Det där är ju också typiskt omanligt ...D09 skrev:
(För att följa mitt tidigare stickspår ... )
Riktig ved och riktig smuts, och riktigt svett i armhålorna - det är manligt det ...
Och så sitter jag ju här och dricker öl på en måndagkväll också, och kommer undra imorgon över vad tusan jag har hållit på och skrivit ...
Ha ha man borde ha 24 timmars modereringsmöjlighetMikael_L skrev:Det där är ju också typiskt omanligt ...
(För att följa mitt tidigare stickspår ... )
Riktig ved och riktig smuts, och riktigt svett i armhålorna - det är manligt det ...
Och så sitter jag ju här och dricker öl på en måndagkväll också, och kommer undra imorgon över vad tusan jag har hållit på och skrivit ...
Har ju en hink med aska som jag kan söla ner mig med, några minuter i pannrummet så blir det jävligt svettigt =P
En annan bra grej är att spillet är så jäkla torrt så man behöver inte ha pannan inställd på att spara lite kol för nästa tändning.
Tar ju eld av bara andedräkten
Deeee ee maaaaanligt
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
D09 skrev:Ha ha man borde ha 24 timmars modereringsmöjlighet
Har ju en hink med aska som jag kan söla ner mig med, några minuter i pannrummet så blir det jävligt svettigt =P
En annan bra grej är att spillet är så jäkla torrt så man behöver inte ha pannan inställd på att spara lite kol för nästa tändning.
Tar ju eld av bara andedräkten
Deeee ee maaaaanligt
Helvete vad avancerat! Någon gång ska jag ha en manlig vedpanna!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Nackspärr bortskänkes!
Den är måttligt i vägen för fortsatta husarbeten, så om det finns nån där ute som känner att ni behöver en break från alla husprojekt några dar, så kan ni få min nackspärr o sen vila i lugn o ro.
Den är måttligt i vägen för fortsatta husarbeten, så om det finns nån där ute som känner att ni behöver en break från alla husprojekt några dar, så kan ni få min nackspärr o sen vila i lugn o ro.
Det var lättare att såga nerifrån och upp, än tvärtom som det blev på andra sidansblixten skrev:
Nu känner jag mig ju som värsta fuskbyggaren, som gjorde samma manöver för ett par veckor sedan men med sticksåg på frihand!
Får väl försvara mig med att jag inte äger någon sänksåg med skena.
Å andra sidan satt jag ganska tryggt på en ställning och behövde inte balansera på stege.
Får väl försvara mig med att jag inte äger någon sänksåg med skena.
Å andra sidan satt jag ganska tryggt på en ställning och behövde inte balansera på stege.