3 780 201 läst · 12 845 svar
3780k läst
12,8k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
henkek skrev:
Du får gärna tala om hur mycket du kan/vill lägga på en korslaser (om det är en sådan du menar) då är det enklare och tipsa....
Jag köpte en leica lino l2p5 för ~2500 på ebay för några månader sedan.
Inte använt den men den har varit rätt populär vad jag läst mig till
Kan vara ett alternativ om det inte är för mycket pengar=)
Inte använt den men den har varit rätt populär vad jag läst mig till
Kan vara ett alternativ om det inte är för mycket pengar=)
Den här för 300:-
https://www.jula.se/korslaserset-160217
har åtminstone på pappret bättre spec än den gröna boschen.
https://www.jula.se/korslaserset-160217
har åtminstone på pappret bättre spec än den gröna boschen.
Har själv en sådan där billig sak från jula och den fungerar för det mesta. Sen är jag ju själv av uppfattningen att man inte bara skall lita på ett vattenpass eller dylikt. Även huset som redan står på plats kan ju vara snett och luta lite och då kan set ju bli hur tokigt som helst att använda pass eller laser.
Hjälpte en kompis att bygga in en farstutrapp för ett par år sedan. Han hade börjat regla innan jag kom och hade slaviskt följt vattenpasset. Såg ut som lustigahuset på Gröna Lund. Tog vattenpasset och ställde in det i snickarboden och bad honom backa tre meter. Han garvade och sedan körde vi ögonmått resten av dagen. Gäller att se en helhet.
Hjälpte en kompis att bygga in en farstutrapp för ett par år sedan. Han hade börjat regla innan jag kom och hade slaviskt följt vattenpasset. Såg ut som lustigahuset på Gröna Lund. Tog vattenpasset och ställde in det i snickarboden och bad honom backa tre meter. Han garvade och sedan körde vi ögonmått resten av dagen. Gäller att se en helhet.
Det kanske redan har varit uppe här, men jag vill tipsa om att www.aw-tools.de har riktigt bra priser på Festools och Mafells sågklingor. Jag har både beställt och fått klingor. Inget lurendrejeri alltså.
Just nu säljer 100% Proffs i Enskede och Rotebro Paslode IM50 18G, nya modellen med Litium Ion batterier för 3995+moms.... Ganska så sugen då den är bra mycket mindre i storleken än föregångaren.
Min andra verktygsbod tar 4995+moms på kampanj just nu.
Min andra verktygsbod tar 4995+moms på kampanj just nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är inte en Senco Fusion mer intressant då?slacker skrev:
Ca 3200:- ink. frakt och avgifter (tull&moms) från eBay.com.
Köpte själv en 16G i somras.. och den gav mersmak.