992 134 läst · 8 025 svar
992k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Monterat en ny slangvagn och kärrat ut jorden ur växthuset, ska bli förråd.
Produkter som diskuteras: "slangvagn"
Slangvindor & slangvagnar
Vårt utbud av slangvindor och slangvagnar är designat för att förenkla din vardag, oavsett om du behöver vattna trädgården, tvätta bilen eller utföra mer industriella uppgifter. Med lätthanterliga, robusta och väldesignade produkter kan
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Säger du hallon tänker jag på kväve, men det är kanske mer komplicerat än så. Här är en detaljerad skrift (pdf):KnockOnWood skrev:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=...3sHKXp0NgAzPCMQ&bvm=bv.71198958,d.bGQ&cad=rja
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Göta Petter, måste det vara så komplicerat.
Jag menar, hallon odlades väl långt innan kväve, fosfor och allt det andra ens var uppfunnet
Häromkring har det alltid växt blåbärsris, och jag tror inte att det ens kan stava till kväve.
Det finns lite hallon, men bara sådana där små ömkliga stackare som det inte är lönt att plocka.
Jag menar, hallon odlades väl långt innan kväve, fosfor och allt det andra ens var uppfunnet
Häromkring har det alltid växt blåbärsris, och jag tror inte att det ens kan stava till kväve.
Det finns lite hallon, men bara sådana där små ömkliga stackare som det inte är lönt att plocka.
Menar du vildhallon? De är mindre men uppväger det genom att smaka betydligt godare. Annars får du fixa en ogräsfri plats, gräva ner ett gäng köpeplantor, sätta ner några störar i varje ände och binda rep/vajer mellan så hallonspröten hålls upprätta. Varje år klipper du ner de spröt som gett bär, ty de ger bara bär andra året, och låter årets skott växa upp. Plättlätt.KnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Tack för tipsen!Dalbotös skrev:Menar du vildhallon? De är mindre men uppväger det genom att smaka betydligt godare. Annars får du fixa en ogräsfri plats, gräva ner ett gäng köpeplantor, sätta ner några störar i varje ände och binda rep/vajer mellan så hallonspröten hålls upprätta. Varje år klipper du ner de spröt som gett bär, ty de ger bara bär andra året, och låter årets skott växa upp. Plättlätt.
Jag inser att de "vilda" kan smaka bättre, men de är ju så ynkliga.
Det finns kanske någon mellanform, "halvtama" hallon
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 379 inlägg
Men herregud, de där ser ju enorma ut. I alla fall jämfört med de vi har som är ungefär hälften så stora.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg