Börjat fixa till kanten till rabbatten på framsidan, ca 20 meter kantsten.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johan- och 3 till
  • Laddar…
Monterat en ny slangvagn och kärrat ut jorden ur växthuset, ska bli förråd.
 
Satt upp innerväggsreglar i ytterligare två rum. Lade ifrån mig spikpistolen kl 23.50.
 
Johan- skrev:
Satt upp innerväggsreglar i ytterligare två rum. Lade ifrån mig spikpistolen kl 23.50.
I trädgården?

Men jag skulle vilja ha tips hur man lätt och behändigt får stora, röda, söta hallon!
Vinbär har vi ganska gott om, de är ju väldigt kravlösa.

Men hur "gör" man hallon :surprised:
 
Installerat robotgräsklippare (Worx Landroid 2.0) och sått gräs på en plätt där det tidigare var en jordhög. Jordhögen är numera flyttad till en storsäck som hämtas i veckan.
 
Göta Petter, måste det vara så komplicerat.

Jag menar, hallon odlades väl långt innan kväve, fosfor och allt det andra ens var uppfunnet :confused:

Häromkring har det alltid växt blåbärsris, och jag tror inte att det ens kan stava till kväve.
Det finns lite hallon, men bara sådana där små ömkliga stackare som det inte är lönt att plocka.
 
KnockOnWood skrev:
Det finns lite hallon, men bara sådana där små ömkliga stackare som det inte är lönt att plocka.
Menar du vildhallon? De är mindre men uppväger det genom att smaka betydligt godare. Annars får du fixa en ogräsfri plats, gräva ner ett gäng köpeplantor, sätta ner några störar i varje ände och binda rep/vajer mellan så hallonspröten hålls upprätta. Varje år klipper du ner de spröt som gett bär, ty de ger bara bär andra året, och låter årets skott växa upp. Plättlätt.
 
Fått två getingbon borttagna. Tack för det!
 
Dalbotös skrev:
Menar du vildhallon? De är mindre men uppväger det genom att smaka betydligt godare. Annars får du fixa en ogräsfri plats, gräva ner ett gäng köpeplantor, sätta ner några störar i varje ände och binda rep/vajer mellan så hallonspröten hålls upprätta. Varje år klipper du ner de spröt som gett bär, ty de ger bara bär andra året, och låter årets skott växa upp. Plättlätt.
Tack för tipsen!
Jag inser att de "vilda" kan smaka bättre, men de är ju så ynkliga.

Det finns kanske någon mellanform, "halvtama" hallon :)
 
Så här kanske? Börja mogna nu :)
20140720_124603-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Men herregud, de där ser ju enorma ut. I alla fall jämfört med de vi har som är ungefär hälften så stora. :)
 
Är det en ettåring som håller i dem?
 
Bo.Siltberg skrev:
Så här kanske? Börja mogna nu :)
Mums!

Är det någon särskild sort eller bara "hallon" helt enkelt?
 
Hemmakatten
Jante skrev:
Börjat fixa till kanten till rabbatten på framsidan, ca 20 meter kantsten.
[bild]
Mycket fint med en böljande form. Mycket vackrare än om du kört med raka rabatter.
 
  • Gilla
Jante och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.