Jag kollade fel och har samma uppdatering som alla andra!! Sorry för det.. Men det finns tydligen en nyare uppdatering?

Min Robyn är okänslig för mygg och klipper trots fotboll på tv :)

Idag har jag gjort klart zoningen till Landroiden. Har delat upp fram och baksida eftersom det behöver klippas ca 3,14 ggr oftare på baksidan pga solen på framsidan.

Det går för övrigt utmärkt att parallellkoppla två slingor, klippområdet blir då i mitt fall typ 10 m2 eftersom båda halvors gränstrådar blir en tredje liten zon. :)

En rolig bieffekt är att nu kan jag sitta och lata mig i en stol och svänga klipparen med mobilen. :)
Ska se om jag kan trolla fram nåt skript så att jag kan svänga 90,180 eller 270 grader, tror dock inte det går att få så exakt timing med den styrningen jag använder nu (fjärrbrytare via raspberry pi).

[video=youtube;_EGg5G775kw]http://www.youtube.com/watch?v=_EGg5G775kw[/video]

• 20140709_202606.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20140709_202823.jpg
    Skapa konto
  • 20140709_203627.jpg
    Skapa konto
  • 20140709_222420.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
AfrooDite och 2 till
  • Laddar…
Fick tillbaks min klippare från servicen igår, de hade bytt "stora kretskortet".
Inte uppdaterad, utan fortfarande v0.50 på den.

Nu verkar den i alla fall fungera, innan gick den i cirklar. Ena hjulet stannade ibland helt så att den snurrade runt, runt som att den hade galna ko sjukan.

• Gilla
vidamic och 3 till
  • Laddar…
Styggt, men lite kul :p

Henke2 skrev:
Så, äntligen! Nu har jag fått 0.61, 0.70 samt 0.74b som bin-filer att uppdatera med. :)

[länk]

Vilken support pratade du med? Önskar också gärna uppdatera, Har 0.61. Vad är nyheterna i de andra versionerna? Jag hoppas på att man ändrat på Pinkodsförfarandet

martin43 skrev:
Idag har jag gjort klart zoningen till Landroiden. Har delat upp fram och baksida eftersom det behöver klippas ca 3,14 ggr oftare på baksidan pga solen på framsidan.

Det går för övrigt utmärkt att parallellkoppla två slingor, klippområdet blir då i mitt fall typ 10 m2 eftersom båda halvors gränstrådar blir en tredje liten zon. :)

En rolig bieffekt är att nu kan jag sitta och lata mig i en stol och svänga klipparen med mobilen. :)
Ska se om jag kan trolla fram nåt skript så att jag kan svänga 90,180 eller 270 grader, tror dock inte det går att få så exakt timing med den styrningen jag använder nu (fjärrbrytare via raspberry pi).

[video=youtube;_EGg5G775kw]http://www.youtube.com/watch?v=_EGg5G775kw[/video]

Hur har du gjort detta? VAd för appar och saker krävs? Hur har du fått zonindelningen att fungera?

peternicklas skrev:
Jag har kontakt med utvecklingsavdelningen i Italien, båda marknadschef och även produktchefen.
Vi kanske skulle sätta ihop en lista med förslag till förbättringar för mjukvaran.
Nu när vi kommer att kunna uppdatera själv så borde det vara lite lättare för dem att göra förändringar som vi önskar.
Jag sammanställer de förslag som ni har och skickar sedan ner den till dem.
1. Larm.
2. Pinkod
3. Ljudet från motorerna när den svänger, detta försvinner vid omstart så det måste vara något i mjukvaran
4. Aut. kantklippning varje x gång när den går ut för klippning.
5. Liten fördröjning på motorernas acceleration eftre hinder/slinga eller att den backar x cm innan den vänder.
6.
Jag skulle vilja att de justerar alternativt en inställning på hur känslig "upside-down"-gyrot är. Som det är nu klarar klipparen utan problem min slänt men den stannar på mitten och tror att den är uppochner.

Även vi har skaffat en 2.0, jag har inte läst igenom hela denna enorma tråd ännu men skall försöka plöjja den till veckan.
Vi hade lite små justeringar i början och gräsmattan såg ut att ha nån sjukdom. Men efter snart två veckor så är jag över förväntan grymt nöjd!
Zonindelning måste vi kolla på det var en smart lösning du hade där martin43.
Finns det någon större tallrik så man får lite bredare klippning, den behöver inte gå lika många timmar om detta fanns.
Knivarna var köpter ni dem, skall man åka på org eller finns det Kina import?

Kul att så många är engagerade :)

Nej, nån större tallrik finns nog inte, då hade du fått välja den större modellen. Vad gäller rakbladen så känns det inte som de slits så där jättemycket. Jag har inte behövt ens vända mina än. Fast jag har förstås fått dem utbytta på köpet först vid reparation (förra året) och sen vid service (i våras). Vad jag försöker säga är att det nog inte är en sån fruktansvärd kostnad att köpa original med tanke på hur sällan man behöver byta.
Eller hur gör ni andra, byter ni ofta?

Redigerat:
  • Gilla
vidamic
  • Laddar…
Ok då är nog inte bladen nåt problem för oss med slät matta utan pinnar eller kottar.
Tack för svaret

Nu är Worx i drift. Har en smal gång mellan fram och baksida, 105 cm. Jag har lagt tråden under plattgången på några ställen och det verkar fungera. Ser fram mot zonindelningen som skulle passa mig bra. I dag klippte Worx på den lilla gräsmattan på framsidan. Då ställde jag ett hinder i passagen till baksidan så den höll sig kvar på framsidan. När jag tyckte den klippt allt på framsidan tryckte jag på "Hemknappen". Klipparen följde då slingan tillbaka till basen utan problem. Är fantastisk nöjd så långt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.