1 195 609 läst · 5 414 svar
1196k läst
5,4k svar
Coola arkitektritade hus till salu
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 890 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 890 inlägg
Vi som känner till Tjörn (och Orust) vet att det kan (kunde) hända igen...KnockOnWood skrev:
Typ 9 år senare då det ju faktiskt (och tragiskt) kom en handfull bilar flygande i luften när almöbron (gamla tjörnbron) rasade...
Redigerat:
Medlem
· Östergötland
· 450 inlägg
ullberg skrev:
Just det... Den blev påseglad och rasade. Bilarna körde bara rätt ut i dimman... Vad hemskt
Huset med bron hr vi lagt taket på!!!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Administrator
· Skåne
· 7 839 inlägg
Nog med off topic nu.
Detta hus är fantastiskt! (Inte badrummet o köket). I lilla Avesta av alla platser.
http://www.hemnet.se/bostad/gard-9rum-krylbo-avesta-avesta-kommun-utsund-5-5816572
http://www.hemnet.se/bostad/gard-9rum-krylbo-avesta-avesta-kommun-utsund-5-5816572
Smaken är som baken! Själv tycker jag att det enda som var tilltalande inomhus var just köket och badrummet, även om jag gärna bytt tex kakel till lite snyggare och modernare variant.....Dalbotös skrev:
Tycker att det kan bli rätt häftigt att renovera ett äldre hus och blanda med toppmodernt.
Nästan alla dessa "coola hus" går fetbort pga att det saknas helt eller delvis de utrymmen som alla hus måste ha. Stora garage, verkstads/snickeridel osv. Finns det inga hus där man även tänkt på detta?
Tycker också att det är snyggt att blanda gammalt med toppmodernt (tänk stramt, bulthaup kök, vit marmor i badrummet etc) , dock så är varken köket eller badrummet inte något jag skulle kalla toppmodernt eller ens modernt i det här fallet. Tycker snarare att det i det här fallet är halvsunkigt.Tony Rosendahl skrev:
Fint hus i övrigt dock.
Jo, jag håller med om att varken kök eller bad var så speciellt snyggt, men det var i varje fall moderniserat. Sen hade jag själv gjort det helt annorlunda.sin skrev:Tycker också att det är snyggt att blanda gammalt med toppmodernt (tänk stramt, bulthaup kök, vit marmor i badrummet etc) , dock så är varken köket eller badrummet inte något jag skulle kalla toppmodernt eller ens modernt i det här fallet. Tycker snarare att det i det här fallet är halvsunkigt.
Fint hus i övrigt dock.