haavard skrev:
För att fritidshus används på ett annat sätt än bostadshus?
Trevligare att gå ut en sommarmorgon än en vinternatt.
Fritid = sommar stämmer inte riktigt för alla.
Är du lärare :)
 
Vi har i alla fall toan i ett annat hus än det vi sover i i sommarstugan, så jag förstår tankegången. Jag är inte lärare, men vistas i mitt fritidshus bara på sommaren. Det trodde jag att de flesta gjorde. Så är det så i vårt fritidshusområde. Fullt på sommaren, stendött på vintern.
 
Jag är heller inte lärare.
Fritidshus i Åre används nog mycket på vintern, men det här ligger i Grisslehamn. Gissar att det är mest populärt sommartid?
 
Men nu såg jag ett större problem. Våtrumsbyggnaden ligger delvis utanför tomtgräns enligt fastighetskartan.
 
Dalbotös skrev:
Jättefint hus men varför i hela friden photoshoppar man in en tavelbild i sovrummet? På ena bilden är hundvalparna i färg och på andra är de svartvita samt att det är olika beskuret. Vad vinner man på det? Sovrummet var ju otroligt fint som det var?
Förmodligen för att tavlan som sitter där hade ett allt för personligt motiv.
 
B
Vet inte om detta platsar här enligt rubriken, skulle nog stå idiotiskt istället då...

Huset är byggt i början på 70-talet med radonhaltig blåbetong i ytterväggar. För ca 3-5 år sedan så blev det ny ägare på huset och sedan började de timra in kåken, jag ruskade på huvudet varje gång jag såg huset. Undrar fortfarande hur de tänkte med att stänga inne radonet med timmer, tänkte att kanske har de en fiffig lösning... Förstår heller inte hur de kan få bygglov, om de fått det, till att förändra utseendet så mycket då alla hus i omnejd är putsade.

Resultat verkar iaf inte ha varit så bra då det är KF som nu säljer huset :x
http://www.kronofogden.se/33821.html

KF bedömer marknadsvärdet till 150' medan grannhusen sålts för mellan 700' och 1400'
http://www.booli.se/slutpriser/trap...direction=asc&sort=soldPrice&objectType=villa

Kommer inte ihåg hur de gjorde med timret men gissar att de isolerat direkt på putsen och sedan timrat utan någon form av luftspalt.

Någon spekulant? :)
 
Noseone skrev:
Om man säger att bron dominerar lite så är man inte fel ute.[/url]
Märklig mäklare. De flesta hade "löst" problemet med Photoshop.
 
  • Gilla
Sparris
  • Laddar…
Noseone skrev:
Om man säger att bron dominerar lite så är man inte fel ute.
[bild]

[länk]
Fint hus, fin tomt, fint med strand, men läget :wow: skulle inte vilja bo där om jag så fick betalt.
 
Alfredo skrev:
Märklig mäklare. De flesta hade "löst" problemet med Photoshop.
Är det inte lite radikalt att photoshoppa bort en stor jäkla bro som går rakt över huset? Risken finns ju att spekulanterna upptäcker bron på visningen.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 9 till
  • Laddar…
Norrhyttan skrev:
Är det inte lite radikalt att photoshoppa bort en stor jäkla bro som går rakt över huset? Risken finns ju att spekulanterna upptäcker bron på visningen.
Nahh, då säger man bara att den är tillfällig. :p Men nu var väl min ursprungliga kommentar inte helt seriös, det är ju ändå fredag. :)
 
M
Alfredo skrev:
Nahh, då säger man bara att den är tillfällig. :p Men nu var väl min ursprungliga kommentar inte helt seriös, det är ju ändå fredag. :)
Nej, det är torsdag.
 
  • Gilla
bobas
  • Laddar…
Fredag var faktiskt igår för vissa :) ledig idag tjoho!

Skapligt nära bron detta ligger! Ligger så när så den kanske inte stör något ljudmässigt osv... Nu vet ja inte väderstreck o så men kan bli mycket skugga av den eventuellt
 
MaxPax skrev:
Nej, det är torsdag.
Alfredo bor i Australien.
Västernorrland Australien, även benämnt Northern Territory :)

Undrar hur många bullerdecibel det blir från en 8-filig motorväg.
Med järnvägsbro intill.

Det kan nog ha sina fördelar: Man riskerar inte att störa grannarna om man har TVn på lite högt :)
 
  • Gilla
cecar33
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.