oki!! vart ställer man in det?? under aoutodrift?

Martin84 skrev:
oki!! vart ställer man in det?? under aoutodrift?
Först trycker du på Auto klipptid, väljer tomtstorlek (t.ex. 500 kvm), sen går du tillbaka till menyn och väljer anpassad arbetstid. Då du går in där ser du att den valt att klipparen skall gå ut 7.00 och köra 2.42 tim Mån-Fre. Gå in på varje dag och justera starttiden till det du vill ha t.ex. 11.00, då kommer den att köra mellan 11.00 - 13.42 istället.
Själv ställer jag in tiderna för varje dag och använder mig bara av den beräknade totaltiden för min ytstorlek för att själv ställa in ungefär rätt körtid per dag.

• Gilla
eleson och 1 till
  • Laddar…
Mbygga och peternicklas

Tack!

MrMad skrev:
Det har du nog fått om bakfoten. Vilken post syftar du på?
Tror det är testet i #1667 man refererar till, där står att man kan programmera flera områden vilket man alltså inte kan med Worx, så testet (vilken tidning är det?) informerar fel.

Ringde supporten igår ang. klonket. Kom till en trevlig killle som lyssnade uppmärksamt. Jag hade sån tur att Landy just gick utanför och jag lät han lyssna själv på klonket (supportkillen alltså) Efter en stunds tänkande sa han att jag skulle skicka in den. Han sa också att han inte direkt visste om andra med klonk. Men det verkar ju vara några som har här.
Jag vet inte om klonket egentligen är ett fel eller om det ska låta så här? Annars är jag väldigt nöjd med maskinen.
Får se hur detta löser sig.

MBygga skrev:
Svänger den inte vänster efter den har backat ut, det gör i alla fall mina båda, annars hamnar de utanför slingan.
Jo!
Den backar rakt ut, svänger höger (backandes) SEDAN vänstersväng och iväg..
Kanske var otydlig i första inlägget.

Redigerat:
MeanMike skrev:
Ringde supporten igår ang. klonket. Kom till en trevlig killle som lyssnade uppmärksamt. Jag hade sån tur att Landy just gick utanför och jag lät han lyssna själv på klonket (supportkillen alltså) Efter en stunds tänkande sa han att jag skulle skicka in den. Han sa också att han inte direkt visste om andra med klonk. Men det verkar ju vara några som har här.
Jag vet inte om klonket egentligen är ett fel eller om det ska låta så här? Annars är jag väldigt nöjd med maskinen.
Får se hur detta löser sig.
Konstigt min hade dom 4 ggr i fjol med bla klonket viktigt att du pumpar dom på vad dom gjort och skickar en blänkare här

subaru95 skrev:
Konstigt min hade dom 4 ggr i fjol med bla klonket viktigt att du pumpar dom på vad dom gjort och skickar en blänkare här
Absolut.

• Gilla
subaru95
  • Laddar…
Ang klipptiden så säger manualen två olika saker. Värt att notera...

2mpg3yw.png

Nån som vet varför den inte stannar i laddstationen efter manuell hemgång? Går bara in sedan bara ut och in.

Nu funkar det, efter en omstart

Redigerat:
peter_sm skrev:
Nån som vet varför den inte stannar i laddstationen efter manuell hemgång? Går bara in sedan bara ut och in.

Nu funkar det, efter en omstart
Min har gjort likadant vid två-tre tillfällen. Fick starta om den så funkade det...vet inte varför den gör det, dock?

En lite undran.
Varför måste det vara 2 meter slinga rakt bak och rakt fram ifrån laddningsstationen?
Räcker det inte att det är så där landyn ska köra in???
Vill placera laddningsstationen nära ett hörn..

klonket försvinner några dagar om ni startar om maskinen, sen kommer det igen...ofta efter en sidkrock!!

Spännande info ska testas

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.