peter_sm skrev:
Nån som vet varför den inte stannar i laddstationen efter manuell hemgång? Går bara in sedan bara ut och in.

Nu funkar det, efter en omstart
Det var inte så att du tog den ur laddaren innan du körde hem den?
 
elwis4 skrev:
En lite undran.
Varför måste det vara 2 meter slinga rakt bak och rakt fram ifrån laddningsstationen?
Det raka svaret på den frågan är att man inte behöver visa papper på ingenjörsexamen för att köpa maskinen. Dem gör det hela idiotsäkert genom att ta i med stora marginaler och tydliga bilder + youtubeklipp på ditt språk hur man skall installera. Detta för att alla skall lyckas och för att support och hetstrådar på nätet skall minimeras.
 
  • Gilla
eleson och 1 till
  • Laddar…
Är det någon som ligger på gränsen, dvs. kring 1000 kvm?

Hur fungerar det i så fall och hur många timmar klipper ni varje dag?
 
Är det någon som skulle vilja rita upp hur man ska lägga slingan för att ha laddstationen under altanen?
 
En fråga till: Klarar klipparen 300+ meter tråd, dvs. original 180 m plus ytterligare 120 m med ny tråd?
 
peternicklas
Elsklingstuna skrev:
En fråga till: Klarar klipparen 300+ meter tråd, dvs. original 180 m plus ytterligare 120 m med ny tråd?
Jag har runt 280 - 290 m. och det är inga problem.
 
steelblade skrev:
Är det någon som skulle vilja rita upp hur man ska lägga slingan för att ha laddstationen under altanen?
Sök tidigare i tråden, finns exempel att finna...
 
Nu har jag hällt upp en virre o tittar på Landy genom fönstret. känns helt rätt nu :beer:
 
  • Gilla
subaru95
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Jag har runt 280 - 290 m. och det är inga problem.
Tack!

Har nu läst hela tråden (puh!) och hittar svar på de flesta av mina frågor. Fantastisk tråd detta.
 
steelblade skrev:
Är det någon som skulle vilja rita upp hur man ska lägga slingan för att ha laddstationen under altanen?
Exempelvis:
Landroid-altan.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
steelblade
  • Laddar…
MeanMike skrev:
Nu har jag hällt upp en virre o tittar på Landy genom fönstret. känns helt rätt nu :beer:
Welcome to the Club! Tog en Ardbeg första kvällen han körde :)
 
eleson skrev:
Exempelvis:
[bild]
Tack så mycket! (y) kör den in från höger eller vänster sida i bilden?
 
Hur ser eran ca/dc adapter ut när den laddar respektive ute och klipper?

Tänker på grön /röd?
 
steelblade skrev:
Tack så mycket! (y) kör den in från höger eller vänster sida i bilden?
Kör in på kortsidan. Bakom stolpen, om du har en sådan. Då får du dina 2 meter rak gränstråd innan laddstationen. Och därifrån kan den sedan komma fram på långsidan. Tråden som går år vänster bör nog gå rakt ut från sitt fäste och inte tillbaka och in under plattan.
 
Favorit i repris :) Hus i mitten av tomten och Landroid klipper allt utom 20cm mellan blå och röd kabel

2q2gtnr.jpg
 
  • Gilla
steelblade och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.