1 733 989 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Enligt manualen klarar den att hantera 1000 kvm på 27 timmars klippning/vecka inklusive laddtid om man har en slät okomplicerad tomt, sen är det bara att räkna hur mycket det blir per timma. Det är det närmaste måttet man kan få eftersom den kör slumpvis klippning. Att räkna med dess hastighet och klippbredd ger inget bra svar då den under en viss tid överlappar samma yta mer än en gång t.ex. medan andra ytor inte blir klippta alls. Men på 27 timmar under en vecka skall hela ytan bli jämnt och fint klippt.Raketn skrev:
Tack för ett bra svar MBygga
MBygga skrev:Enligt manualen klarar den att hantera 1000 kvm på 27 timmars klippning/vecka inklusive laddtid om man har en slät okomplicerad tomt, sen är det bara att räkna hur mycket det blir per timma. Det är det närmaste måttet man kan få eftersom den kör slumpvis klippning. Att räkna med dess hastighet och klippbredd ger inget bra svar då den under en viss tid överlappar samma yta mer än en gång t.ex. medan andra ytor inte blir klippta alls. Men på 27 timmar under en vecka skall hela ytan bli jämnt och fint klippt.
Köpte ett paket vikter a 20g på biltema. Funkade utmärkt, åtminstone 480g tyngre hjul nu. Kanske hade fått plats med större, men fegade ur lite efter peternicklas kommentar. Får se om det lilla ger nåt.
Hej. Ja jag har ett "klonk" varje gång den vänder. Jag vet att den gör det när den skulle tillbaka o följa linan hem igen. då lät den så redan när den va ny. Men för nån vecka sen så hörde jag att den "klonkar" till varje gång den vänder. Fast jag kommer inte ihåg om det va så från börjaqn eller inte. Så det vore ju bra o få höra här om andra har samma ljud. och om det är ett fel?Martin84 skrev:
Martin84 har du pratat med service? op vad sa dom i så fall?
Redigerat:
Lite besviken på Landroid än så länge. Har klippt nu i 1 vecka och det lämnas lite tussar här och var på gräsmattan dvs. den klipper inte allt. Jag måste nog ha världens snällaste tomt må jag tro och klarar den inte av detta ......
Är det första robotklipparen för dig? Vi har haft HQ (och nu Worx) sen innan och det var lika där även med HQn, det tar ett par veckor innan allt blir klippt...sakora skrev:
Musto: Det är min första. Ok då inväntar efter 3 veckor borde allt vara klippt då. Jag har en sandlåda på mattan och sen inget mer.. det är bland de snällaste tomter som man kan ha för en robotgräsklippare
sakora skrev:
Har du bråttom kan du ju tillfälligt öka med pil upp till +100% så klipper den mer, jag har också lite tussar just nu då jag ställde den på samma schema som jag hade i höstas. Skillnaden är ju att gräset växer väldigt mycket mer nu i början på sommaren.
Borde ha kommit ihåg att öka upp %-siffran nu ett par månader. Den funktionen är riktigt smidig, istället för att gå in och justera gångtiderna på klockslag.
Ha ha ja jag minns när vi köpte vår första så sa en kollega "försök inte förstå dig på hur det går till det blir bara bra till slut" det vi lärde oss då var att vi trodde det räckte med en viss klipptid o klipphöjd men fick utöka klipptiden för att den skulle hinna med. Men det är helt rätt, ge den lite mer tid och skulle det sen vara så att den ändå inte hinner med så justera,sakora skrev: